هیئت مذاکره‌کننده ایرانی بیدار است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت در گذشت آیت‌الله غیوری نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، گفت: به سادگی خلأ افرادی مانند غیوری‌ها، ‌مهدوی کنی‌ها، ‌ بهشتی‌ها و مطهری‌ها پر نمی‌شود.

برقراری امنیت زائران اربعین حسینی (ع) بهترین نشانه قدرت عراق بود

وی همچنین با اشاره به برگزاری راهپیمایی عظیم مسلمانان در مراسم اربعین حسینی (ع) یادآور شد: چه تجلیل و تکریمی بود و چه خوب مردم و نه فقط مردم عراق و ایران و بلاد اسلامی بلکه از تمامی مناطق دنیا در کربلا حضور پیدا کردند که ما رقم ۲۰ میلیونی را شنیدیم که رقم بزرگی است.

آیت‌الله موحدی کرمانی، ادامه داد: این راهپیمایی پیام دارد و پیام آن، بقای حق است. پیامش بطلان باطل است، باطل هر چه بکوشد نابود شدنی است و حق ماندنی است و باطل نمی‌تواند حق را از بین ببرد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران به داعش تصریح کرد: داعش از غصه بمیر. بدبخت با چه می‌خواهی بجنگی؟ چه اراده‌ای داری؟ وقتی اراده خدا بقای این عزیزان و نابودی شماست.

وی با بیان اینکه دولت عراق توانست به خوبی امنیت راهپیمایی اربعین را برقرار کند، خاطرنشان کرد: این بهترین نشانه قدرت این حکومت است که می‌تواند روی پای خود بایستد.

خطیب جمعه این هفته تهران، اضافه کرد: هنوز زائران کربلا خستگی را از خود نینداختند که خود را برای مرقد مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) آماده می‌کنند. گمان می‌رود که ۱۰ میلیون زائر برای زیارت امام هشتم حضور می‌یابند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به سران آمریکا، اظهار کرد: تا کی می‌خواهید تبعیض نژادی را ادامه دهید؟ انسان‌های رنگین پوست در خیابان‌های آمریکا تظاهرات می‌کنند و می‌گویند که ما را نکشید. این زیبنده نیست با مردم کشور خود این‌طور برخورد کنید. تا کی از اسرائیل کودک‌کش حمایت می‌کنید؟

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به شکنجه‌های صورت گرفته در زندان‌های آمریکا، تاکید کرد: تا کی می‌خواهند مظلومان را در زندان‌های خود شکنجه کنند و مسئولان‌شان افتخار کنند به شکنجه؟ تا کی می‌خواهند در مورد ایران دروغ بگویند که ایران حقوق بشر را رعایت نمی‌کند و حامی تروریسم است؟ باید از اشتباهات گذشته پند بگیرند. در مورد کوبا اعتراف به اشتباه کردند. تحریم کردند تا کوبا را منزوی کنند، اما خودشان منزوی شدند.

وی افزود: وزیر خارجه آمریکا رسما گفت “ما با تحریم خواستیم کوبا را منزوی کنیم، اما خودمان منزوی شدیم”. چه نتیجه گرفتید از آنچه در جهان کردید؟ شما با جنایت‌های خود منفورتر شدید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه “هیئت مذاکره‌کننده ایرانی بیدار است و می‌داند آمریکا دشمن شماره یک ماست”، تأکید کرد: هیات مذاکره‌کننده می‌داند آمریکا تلاش می‌کند عزت ما را آسیب برساند و تمام درخواستی که مردم و رهبری از هیات ایرانی دارند که عمل هم می‌کنند این است که مواظب باشید عزت ایران آسیب نبیند.

وی افزود: هیئت ایرانی متوجه باشد که نقشه آمریکا این است که با انواع حیله‌ها و نقشه‌ها می‌خواهد ضربه به ایران بزند ولی مطمئنا نمی‌تواند و روزبه‌روز به سقوط خواهد رفت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره مسئله فتنه خاطرنشان کرد: به سران خارجی فتنه می‌گویم که مردم را تشویق به بیرون ریختن کردید ولی کور خواندید و به سران داخلی فتنه نیز می‌گویم شما به مردم رهبری و نظام ظلم کردید. به اشتباه خود اعتراف کنید، مردم مظلوم ما نجیب و بزرگ‌اند و رهبری، آقاست. عذرتان را خواهند پذیرفت؛ شما قانون شکنی کردید؛ اگر اعتراضی به انتخابات داشتید راه قانونی داشت که در پیش نگرفتید.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.