هیئت مذاکره‌کننده کشورمان وارد فرودگاه “ژنو” شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش به منظور شرکت در مذاکرات و گفتگو با گروه ۱+۵ وارد فرودگاه ژنو شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به ژنو، هیئت مذاکره‌کننده ایران دقایقی پیش به منظور شرکت در مذاکرات و گفتگو با نمایندگان ۱+۵ وارد فرودگاه ژنو شد.

گفتنی است تازهترین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در روز چهارشنبه، ۲۹ آبان در ژنو آغاز خواهد شد، اما قبل از آغاز دور تازه مذاکرات، “محمدجواد ظریف” به همراه تیم مذاکراه‌کننده ایران، امروز سه‌شنبه به رم، پایتخت ایتالیا رفته و با همتای ایتالیایی خود و بعضی از مقامات این کشور دیدار کرد.

“سید عباس عراقچی”، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، پیرامون چگونگی مذاکرات آتی با گروه ۱+۵ اظهار داشت: ‌‌مذاکرات به روال معمول خود با “حضور محمدجواد ظریف” و “کاترین اشتون” آغاز می‌شود و این که وزرای امور خارجه در این دور نیز حضور یابند به خودشان بستگی دارد و تاکنون برنامه‌ای در این خصوص اعلام نشده البته ممکن است وزرا بنابر تصمیم خودشان در نشست حضور یابند.

دور قبلی مذاکرات به مدت ۳ روز (۱۶،۱۷،۱۸ آبان ماه) در حالی برگزار شد که به لحاظ حساسیت و سطح مذاکره‌کنندگان در نوع خود بدیع و بی‌سابقه بود، گرچه با خوش‌بینی طرفین و تلاش‌های بسیار “فرزندان انقلاب” جهت حفظ حقوق حقه مردم ایران همراه بود، اما با کارشکنی‌های بعضی از طرف‌های اروپایی بویژه فرانسه و فشارهای رژیم صهیونیستی به توافق نهایی و مطلوب نرسید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.