هیئت مذاکره کننده ایرانی عازم ژنو شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

هیئت مذاکره کننده ایرانی دقایقی پیش رم را به مقصد ژنو ترک کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به رم، هیئت مذاکره کننده ایرانی دقایقی پیش برای شرکت در دور تازه مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ پیرامون پرونده هسته ای ایران، از رم عازم ژنو شد. 

لازم به ذکر است؛ تازهترین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در روز چهارشنبه، ۲۹ آبان در ژنو آغاز خواهد شد، اما قبل از آغاز دور تازه مذاکرات، “محمدجواد ظریف” به همراه تیم مذاکراه‌کننده ایران، روز سه‌شنبه به رم، مرکز کشور ایتالیا سفر خواهد کرد تا با همتای ایتالیایی خود و بعضی از مقامات این کشور دیدار کند.

“سید عباس عراقچی”، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان در گفتگو با ممتاز نیوز، پیرامون چگونگی مذاکرات آتی با گروه ۱+۵ اظهار داشت: ‌‌مذاکرات به روال معمول خود با “حضور محمدجواد ظریف” و “کاترین اشتون” آغاز می‌شود و این که وزرای امور خارجه در این دور نیز حضور یابند به خودشان بستگی دارد و تاکنون برنامه‌ای در این خصوص اعلام نشده البته ممکن است وزرا بنابر تصمیم خودشان در نشست حضور یابند.

دور قبلی مذاکرات به مدت ۳روز (۱۶،۱۷،۱۸ آبان ماه) که به لحاظ حساسیت و سطح مذاکره‌کنندگان، در نوع خود بدیع و بی‌سابقه، گرچه با خوش‌بینی طرفین و تلاش‌های بسیار “فرزندان انقلاب”  جهت حفظ حقوق حقه مردم ایران همراه بود، اما کارشکنی‌های بعضی از طرف‌های اروپایی بویژه فرانسه و فشارهای رژیم صهیونیستی به توافق نهایی و مطلوب نرسید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.