هیات‌های مذهبی و حسینیه‌ها باید احیاگر سنت اهل بیت(ع) باشند

۲۲ آبان ،

امام جمعه کرمانشاه در گردهمایی هیئات مذهبی کرمانشاه، گفت: مجهز شدن به علم روز تبلیغ درجهت مقابله با هجمه فرهنگی دشمن امری حیاتی است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علماء در این گردهمایی، تصریح کرد: هیئات مذهبی و حسینیه‌ها باید مانند دانشگاه عمل کرده و احیا‌گر سنت اهل بیت(ع) باشند.

وی با بیان این‌که «امر به ‌معروف ‌و نهی ‌از منکر اساس قیام عاشورا بوده است» گفت: در استفاده از مداحان و اشعار آنان باید دقت بیشتری به عمل آید.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: دشمن با همه امکانات به جنگ جوانان ما آمده و باید با برپایی مجالس و محفل صحیح سنتی والبته مجهز به دانش روز به مقابله آنان برویم.

وی موضوع نماز در مراسم هیئات مذهبی را امری مهم عنوان و خواستار توجه آنان به اقامه نماز اول وقت بویژه در ظهر روز عاشورا شد.

امام جمعه کرمانشاه در پایان فعالیت و حرکت برحسب وقت را نیاز هیئات مذهبی دانست و بر ضرورت بازدهی فعالیت آنان تاکید کرد.

درابتدای این مراسم حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه درسخنانی به تشریح فعالیت‌های این اداره کل در ماه محرم‌الحرم پرداخت.

قبادی با تشریح اهداف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی درمناسبت‌های مذهبی، نظم و امنیت و رعایت حقوق شهروندان را مهمترین وظیفه هیئات درهنگام برپایی عزاداری این ماه دانست.

وی استفاده از مبلغ دینی و سخنران و اهتمام به اصول صحیح عزاداری را از دیگر وظایف آنان عنوان و خواستار همکاری هرچه بیشتر هیئات مذهبی با مسوولان امر شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.