هیات تجاری استراخان روسیه وارد اهواز شد

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است، جمعی از معاونین ، رییس اتاق بازرگانی و مدیران بخش های خصوصی ، استاندار آستراخان روسیه را همراهی می کنند.

‘نسترنکو ایوان آندرویچ’ نایب رییس دولت استان آستراخان و وزیر کشاورزی این استان ، ‘آفاناسف دنیس الکساندرویچ’ وزیرروابط اقتصادی بین المللی و خارجی این استان ، ‘گوتمان ویتالی الکساندرویچ’ وزیرآموزش و پرورش و علوم آستراخان ،’ فی دولوف استانیسلاو ایوانویچ ‘معاون وزیرصنایع ، حمل و نقل و منابع طببعی این استان همچنین ‘ کرژانوفسکی سرگی نیکولایویچ ‘ معاون وزیرتوسعه اقتصادی منطقه آستراخان و ‘گالافکوف ولادیمیر ویکتورویچ ‘ معاون وزیر روابط اقتصادی بین المللی و خارجی از منطقه آستراخان روسیه از اعضای اصلی این هیات هستند.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان بررسی راهکارهای بسط و گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین خوزستان و استان آستراخان روسیه از محورهای اصلی این دیدار خواهد بود.

طرفین در این دیدار ۲ روزه همچنین در خصوص تقویت همکاری های بخش های خصوصی دو استان در زمینه تجارت ، کشاورزی ، حمل و نقل و تزانزیت کالا ، بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

آنان همچنین پیرامون مفاد تفاهم نامه قبلی بین دواستان که بهمن ماه سال گذشته در جریان سفر هیات تجاری استان خوزستان به ریاست سید جعفرحجازی استاندار این استان در شهربندری آستراخان به امضا رسید ،بررسی و برای اجرایی کردن آنها گفت وگو خواهند کرد.

گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان حاکی است که این هیات روسی درطول اقامت خود درخوزستان ضمن دیدار و گفت وگو با استاندار خوزستان، از بندرامام خمینی (ره) و همچنین منطقه ویژه پتروشیمی بندرامام خمینی (ره) بازدید خواهند داشت .

بازدید از دانشگاه شهید چمران و نیز شرکت فولاد خوزستان ، نشست با هیات تجاری و بازرگانی خوزستان ازدیگر برنامه های هیات تجاری استان آستراخان روسیه درخوزستان خواهد بود.

شهر آستراخان مرکز استان آستراخان روسیه ، در شمال دریای خزر واقع است و در طول تاریخ یکصد ساله اخیر، مهم ترین بندر تجاری این دریا محسوب می شده است. شهرآستراخان در دهانه رودخانه ولگا واقع است و از این طریق به دریای خزر راه پیدا می کند و به همین سبب شاهراه آبی و زمینی به شمار می رود. آستراخان شهری قدیمی است که نه تنها در روسیه بلکه دراروپا به عنوان ‘ شهربزرگ صنعتی ‘ معروف است.

این استان پایتخت اقتصادی دریای خزر در جنوب روسیه است و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

۶۴۲**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۹۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.