هیات تطبیق قانون اساسی مجلس، مصوبه استخدام بی‌قید و شرط دولت را بررسی می‌کند

۱۲م دیماه ،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مصوبه اخیر دولت در اعطای اختیارات ویژه به بقایی، مبنی بر استخدام بدون ضابطه ۱۵۰۰ نفر توسط وی، گفت: هیات تطبیق قانون اساسی مجلس این مصوبه را بررسی و نظر کارشناسان ذیربط این موضوع را لحاظ و بر اساس آن تصمیم گیری خواهد کرد.

ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به مصوبه اخیر هیئت ‌دولت مبنی بر “استخدام بدون ضابطه ۱۵۰۰ نفر” توسط  معاون اجرایی ریاست جمهوری، گفت: در ارتباط با “استخدام” عناوین مختلف جذب و طبیعتا شرایط متفاوتی داریم، اما اینکه این اشخاص از آزمون عبور می‌کنند یا خیر و آیا این موضوع از طریق روزنامه‌ها و دیگر رسانه‌ها به اطلاع متقاضیان خواهد رسید یا خیر، از جمله نکاتی است که جای بحث دارد.

وی  در ادامه با بیان اینکه این مصوبه خلاف” قانون” و عدالت است، افزود:  باید دید چه شرایط  و چه سابقه‌ای در این نوع جذب لحاظ می‌شود، چراکه در غیر این صورت مشکلات بسیاری در این‌باره به‌ وجود خواهد آمد و اعمال‌نظر شخصی در این موضوع موثر خواهد بود.

 ندیمی تصریح کرد: شاید این تصمیم عقبه‌ای داشته باشد، که در این صورت لازم است “دولت” در این خصوص توضیح دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم تطبیق این مصوبه با “قانون خدمات کشوری” و “قانون اساسی”، اظهار داشت: طبق قانون هر نوع مصوبه دولت می‌تواند توسط “هیات تطبیق قانون اساسی مجلس” بررسی شود، که بر این اساس این هیات حتما مصوبه اخیر دولت را بررسی و نظر کارشناسان ذیربط  در این موضوع را لحاظ  کرده و بر اساس آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی  در خاتمه خاطرنشان کرد:در صورت مغایرت مصوبه دولت با قوانین مربوطه، این مسئله به دولت اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ هیات دولت اخیرا قانونی را تصویب کرده که به سبب آن به “بقایی”، به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور اختیار داده شده است که ۱۵۰۰ نفر را خارج از ضوابط قانونی استخدام کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.