هیات عالی رتبه اقتصادی سوریه فردا به ایران سفر می کند

وی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دمشق، افزود که هدف از اعزام این هیات بررسی راه های افزایش همکاری های اقتصادی ایران با سوریه با توجه به فشارهای اقتصادی وارده بر این کشور و مردم آن در مقطع کنونی است.

رایزن اقتصادی سفارت ایران در سوریه خاطر نشان کرد که ریاست این هیات را در جریان سفر سه روزه به ایران ‘عمر غلاونجی’ معاون نخست وزیر سوریه و وزیر امور محلی این کشور بر عهده دارد.

قاسمیان افزود که هیات سوری مرکب از ۱۵ نفر از مقام ها از جمله ۷ وزیر و رییس شامل ‘سعید هنیدی’ وزیر نفت و منابع معدنی، ‘عماد خمیس’ وزیر برق، ‘بسام حنا’ وزیر منابع آبی، ‘ وائل الحلقی’ وزیر بهداشت، ‘صفوان العساف’ وزیر مسکن و توسعه عمرانی و ‘محمد غسان الحبش ‘ رییس سازمان برنامه ریزی و ‘ادیب میاله’ رییس بانک مرکزی سوریه است .

وی گفت که ‘احمد عرنوس’ معاون وزیر خارجه و مهاجرین و دو نفر از وزارت کشور سوریه نیز در این هیات حضور دارند.

این مقام ایرانی در سوریه خاطر نشان کرد که هیات مقدماتی برای فراهم کردن زمینه سفر هیات عالی رتبه اقتصادی سوری به تهران امروز به ریاست خانم ‘لیما قادری’ معاون سازمان برنامه ریزی سوریه عازم تهران شد.

میزان مبادلات دو کشور حدود ۴۰۰ میلیون دلار است و این رقم جدا از صادرات خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران به سوریه به میزان ۷/۱ میلیارد دلار است.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در جریان برگزاری آخرین کمیسیون عالی دو کشور در اسفند ماه ۱۳۸۹ در تهران سطح پنج میلیارد دلار را به عنوان افق همکاری های اقتصادی در نظر گرفته اند.

خاورم**۱۴۳۶**۱۴۱۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۷۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.