هیاهوی جشنواره آیینی و سنتی در تئاتر شهر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

˝بانو گشسب˝ معترف اجرا می‌شود؛

پنج شنبه ۲۸ شهریور ماه تالارهای نمایشی میزبان آثاری از شانزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی می باشند.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز نیوز، پنجشنبه ۲۸ شهریور تالارهای نمایشی میزبان آثاری از جشنواره آیینی و سنتی خواهند بود، در تالار چهارسو مجموعه د تئاتر شهر نمایش “بانو گشسب” نوشته اردشیر صالح پور و به کارگردانی مریم معترف در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ اجرا می‌شود.

“سیاه و غزال” نوشته ابوالفضل حاجی علی خانی و به کارگردانی علیرضا مهران عنوان اثر نمایشی است که در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ در تالار قشقایی به روی صحنه می‌رود.

تالار سایه میزبان “وهم سرخ ” نوشته حسن احمدی نسب به کارگردانی حسن سبحانی مینایی در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ خواهد بود.

“زال و رودابه” نوشته و کار شهناز روستایی در دو نوبت ۱۶ و ۱۸:۳۰ در کارگاه نمایش اجرا می‌شود.
تماشاخانه سنگلج میزبان اثری از مشهد با عنوان “اتللو به روایت بخشی” نوشته و کار فرشید خواهد بود این نمایش در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ اجرا می‌شود.

“برده‌داران بر دار” کار مجید افشار از تهران در دو نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ در تالار هنر به روی صحنه می‌رود، نمایش “باله آتش” نوشته و کار حامد غمیلویی در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ در خانه نمایش اجرا می‌شود.

بخش نمایش‌های آیینی، بازی‌های نمایشی و مجالس شبیه خوانی جشنواره نیز محوطه تئاترشهر میزبان “سفینه النجاه” کار عبداله حلیات ساعت ۱۶:۳۰ ، “ذکر خنجر” به کارگردانی بیتا افشار مقدم ساعت ۱۷، “آهنگ ایل” کار علیرضا نعمت الهی ساعت ۱۷:۳۰، “عروسی درخت نارنج” کار علیرضا حیدرپور فرد ساعت ۱۸ و مجلس شبیه خوانی “ضحاک ماردوش” کار علی عزیزی ساعت ۲۰ خواهد بود.

شانزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با اجراهای محیطی خود حال و هوایی دیگر به محوطه تئاترشهر این روزها داده است،از هر قشری را در میان تماشاگران می‌توان دید، آیین اقوام ایرانی و دیرینه گی نمایش ایرانی در این آثار متجلی است نمایش‌هایی که هریک گوشه‌ای از فرهنگ ایران زمین را به رخ می‌کشد و این جشنواره فرصتی برای یادآوری است و اینکه نیابد بگذاریم آیین‎های نمایش ایرانی به دست فراموشی سپرده شوند.

جشنواره سنتی آیینی با بخش های مختلف صحنه‌ای، پاتوق کودک و نوجوان، بخش قهوه خانه ای و… تا ۳۰ شهریور ماه به کار خود ادامه می دهد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.