هیلاری کلینتون وارد مصر شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره و به گفته مقامات آمریکایی کلینتون در دیدار دو روزه از مصر با مرسی، ژنرال ‘حسین طنطاوی’، رییس شورای نظامی این کشور بعد از برکناری ‘حسنی مبارک’، همچنین فعالان زن و رهبران مسیحیان قبطی دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

آنها هدف از سفر وی را نشان دادن حمایت آمریکا از دوران دشوار گذار دموکراتیک در مصر دانستند.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: کلینتون با سران و فعالان مصری در مورد اقداماتی که آنها برای آن برنامه ریزی کرده اند…قانون اساسی، مجلس و دیگر نهادهایی گفت و گو خواهد کرد که در نهایت به استقرار کامل دموکراسی غیرنظامی منجر می شود.

وی افزود: این سووالات را تنها مردم مصر می توانند پاسخ دهند، وی با توصیه یا پیشنهادات خاصی به مصر نمی رود؛ بلکه می خواهد بداند آنها چطور می توانند این روند را طی کنند.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا یادآور شد: کلینتون می خواهد دیدگاه های خود را به گوش مصری ها برساند مبنی بر اینکه مذاکرات بین تمام طرف های ذینفع برای توسعه و ترغیب توافق آرا به سوی پیشرفت برای ممانعت از هر بی ثباتی یا رویارویی لازم است. زیرا در غیر این صورت روند گذار در معرض خطر قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش کلینتون در حالی وارد مصر می شود که تلاش برای کسب قدرت بین رییس جمهوری و شورای عالی نظامی نیروهای مسلح بالا گرفته است.

مترجمام**۹۱۵۷**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۹۳۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.