هیلاری منتل موفقیت‌های خود را با دریافت جایزه کوهن تکمیل کرد

۱۶م اسفند ،

موفقیت‌های هیلاری منتل، نویسنده شناخته شده بریتانیایی، به عنوان اولین نویسنده‌ زن بریتانیایی که توانسته دو جایزه‌ معتبر ادبی بوکر را ازآن خود کند، با دریافت جایزه ادبی دیوید کوهن (نوبل بریتانیایی) ۲۰۲۴ تکمیل شد.

به گزارش هنرآنلاین، هیلاری منتل که بخاطر نگارش رمان “تالار گرگ” توانست برای دومین بار جایزه ادبی بوکر و همچنین حایزه کتاب کاستا را از آن خود کند، با دریافت جایزه ادبی دیوید کوهن ۲۰۲۴ به ارزش ۴۰ هزار پوند، روند موفقت‌های خود را تکمیل کرد.

بنابر این گزارش، مارک لاوسن، رئیس هیات‌داوران این جایزه‌ که به نوبل بریتانیا شناخته می‌شود، دربارهٔ‌ انتخاب هیلاری منتل و رمان “تالار گرگ” گفت: “اینکه اعطاء جایزه‌ای مهم به یکی از نویسندگان تحسین‌شده‌ و محبوب‌ جهان ادبیات‌، برای بعضی بحث‌برانگیز است،‌ امری متناقض است. بعضی فکر می‌کنند هیلاری منتل در زمانی کم و بسیار سریع افتخارات بسیاری را کسب کرده‌، اما ما او را در میان برترین برگزیدگان جایزه‌ دیوید کوهن جای می‌دهیم.”

هیلاری منتل هم پس از دریافت این جایزه در سخنان کوتاهی اظهار داشت: “برخی خوانندگان تصور می‌کنند من در روز انتشار یافتن “تالار گرگ” زاده شدم،‌ اما این جایزه نشان می‌دهد در دنیای هنر خلاق‌، هیچ احساسی یک شبه به وجود نمی‌آید و این راهی نیست که نتیجه بدهد‌. پیش زمینه‌ها باید آماده شوند و این جایزه حاکی از آن است که من از بسیار سال‌ها پیش برای تکامل هنرم تلاش می‌کرده‌ام.”

جایزه‌ ادبی دیوید کوهن که به مجموعه آثار یک نویسنده تعلق می‌گیرد، اولین بار در سال ۱۹۹۳ میلادی برگزار شد.

گفتنی است، سیمون هینی، وی.اس نایپائول، هارولد پینتر و جولین بارنز از چهره‌های شناخته شده‌ای می باشند که پیش از این موفق به دریافت این جایزه ادبی شدند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.