“هیلاری کلینتون از اوباما محبوب‌تر است”

۲۱ام بهمن ،

DW5.jpg

بر اساس یک نظرسنجی ملی در آمریکا مشخص شد که هیلاری کلینتون نسبت به باراک اوباما و جو بایدن محبوب‌ترین سیاستمدار آمریکایی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس این نظرسنجی که توسط دانشگاه کوئینیپیاک صورت گرفت، مشخص شد که ۶۱ درصد آمریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند به نفع هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا رای دادند در حالی که ۳۴ درصد به وی رای منفی دادند.

این نظرسنجی یک هفته پس از کناره‌گیری کلینتون از سمتش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا صورت گرفت.

کلینتون ۶۵ ساله اعلام کرده که قصد ندارد بار دیگر به صحنه سیاست باز گردد اما راه را برای احتمال بازگشت خود به سیاست باز گذاشته است.

بر اساس این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان موافق باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و ۴۶ درصد مخالف وی می باشند.

علاوه بر این مشخص شد که ۴۶ درصد از رای‌دهندگان موافق جو بایدن، معاون اوباما و ۴۱ درصد نیز مخالف وی می باشند.

این در حالی است که جو بایدن جمهوری‌خواه و هیلاری کلینتون نامزدهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا محسوب می‌شوند.

پیتر براون، معاون مدیر این موسسه نظرسنجی نیز اعلام کرد: نتایج نشان می‌دهد که پس از یک موفقیت مثبت که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ برای اوباما به وجود آمد و وی موفق شد بار دیگر به صحنه قدرت سیاسی آمریکا بازگردد شهروندان ایالت متحده به سرعت در حال بازگشت به سوی سیاست‌های جانبدارانه می باشند.

این مقام مسئول اعلام کرد: یکی از دلایلی که میزان محبوبیت اوباما در میان شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پایین آمده است شاید به این سبب باشد که رای‌دهندگان نسبت به اقداماتی که وی انجام داده ناخشنود می باشند و همین امر سبب شده تا میزان محبوبیت هیلاری کلینتون افزایش یابد.

علاوه بر این یکی از جمهوری‌خواه پیشرو به عنوان مارکو روبیو، که پیشتر سناتوری از ایالت فلوریدا بود موفق شد در این نظرسنجی ۲۷ درصد آرای موافق را کسب کند.

وی یکی از کاندیداهای بالقوه انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا محسوب می‌شود. همچنین ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان مخالف وی بودند و ۵۷ درصد نیز اعلام کردند که به قدر کافی در مورد این شخص اطلاعات ندارند.

همچنین ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان نیز اعلام کردند که در خصوص جب بوش، برادر رئیس‌جمهور سابق آمریکا اطلاعات کافی در اختیار ندارند.

بر اساس این نظرسنجی صورت گرفته همچنین ۲۰ درصد اعلام کردند که موافق جان بوئنر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و ۲۴ درصد نیز اعلام کردند که موافق پل رایان، نامزد سابق معاونت ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان می باشند.

در این نظرسنجی که در سی‌ام ژانویه ۲۰۲۴ برگزار شد، ۱۷۷۲ تن شرکت کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.