هیوندای فراخوان داد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

هیوندای فراخوان داد

ممتازنیوز: شرکت خودروسازی هیوندای امروز سه‌شنبه اعلام کرد که فراخوان حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه سدان جنسیس در آمریکا به دلیل نقص ترمز را به کره جنوبی و دیگر کشورها نیز گسترش خواهد داد.

به گزارش ممتازنیوز، این فراخوان در شرایطی است که این شرکت خودروسازی کره‌ای درحال تدارک رونمایی از مدل جدید جنسیس تا ماه آینده است.
شرکت هیوندای اعلام کرد که خودروهای جنسیس تولید شده از اول آوریل ۲۰۰۸ تا ۱۶ مارس ۲۰۱۲ را برای تعویض مایع ترمز فرامی‌خواند.
هیوندای به کشورهایی که این فراخوان در آنها انجام خواهد شد اشاره‌ای نکرده است.
با توجه به اینکه آمریکا و کره جنوبی دو بازار بزرگ خودروهای جنسیس هستند، بعید به نظر می رسد که این مسئله تاثیر جدی روی فروش این سدان بزرگ در آنها داشته باشد.
فراخوان این خودروها در شرایطی است که هیوندای سعی دارد پس از فراخوان گسترده بیش از دو میلیون خودروی خود و کیا(شریک تجاری‌اش) در ماه آوریل وجهه خود را بازسازی کند.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این شرکت کره‌ای در ماه مارس یک برنامه برای تعویض مایع ترمز خودروهای تولیدی خود را آغاز کرد و مایع ترمز حدود ۶۰ درصد خودروها(حدود ۴۰ هزار دستگاه) تعویض شد.
اما هیوندای پس از دریافت اخباری مبنی بر اینکه ماموران ایمنی بزرگراه‌ها در آمریکا تحقیقاتی را درباره ۴۰ هزار دستگاه جنسیس ۲۰۰۹ آغاز کرده‌اند، تصمیم گرفت مابقی خودروهای خود را نیز فرابخواند.
هیوندای به مالکان این خودروها اعلام کرد که برای بررسی سیستم ترمز و تعویض مایع آن به نمایندگیهای این شرکت مراجعه و آن را با مایع حاوی ماده ضد زنگ است تعویض کنند.
ماموران اداره ایمنی بزرگراه‌های آمریکا بررسی روی ۴۰ هزار دستگاه جنسیس مدل ۲۰۰۹ پس از دریافت ۲۳ مورد شکایت مبنی بر کاهش قدرت ترمز آغاز کردند.
در یکی از این شکایتها مالک یک جنسیس در فلوریدا گفته بود که ترمز خودروی وی کار نکرده و باعث شده که به یک خودروی دیگر پشت چراغ قرمز برخورد کند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.