هیچ‌کس توانایی ایجاد وقفه در تکمیل چرخه هسته‌ای ایران را ندارد

۲۰فروردین۱۳،

رئیس‌جمهور گفت: ما هم‌اکنون هسته‌ای شدیم و هیچ‌کس قادر نخواهد بود در تکمیل چرخه هسته‌ای وقفه ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، “محمود احمدی‌نژاد” در مراسم سالروز فناوری هسته‌ای که امروز صبح در ساختمان انرژی اتمی برگزار شد، با تقدیر و تشکر از کارکنان این سازمان و ملت ایران و هم چنین خانواده‌های شهدا به خصوص خانواده‌های شهدای هسته‌ای اظهار داشت: فناوری هسته‌ای هم اکنون در کشور ما در حال شکوفایی است و هر روز دستاوردهای تازهی برای ملت ایران ایجاد می‌شود.

وی دانش فناوری هسته‌ای را دارای ظرفیت‌های عظیم برای خدمت به مردم و ملت ایران دانست و افزود: ابتدایی‌ترین بهره از فناوری هسته‌ای تولید انرژی است در این خصوص نیز اولین نیروگاه هسته‌ای ایران با ظرفیت نسبی ۱۰ هزار وات مورد بهره‌برداری و خدمت ملت ایران قرار گرفت که قرار است طبق برنامه‌ریزی تولید انرژی این نیروگاه نیز تا ۲۰ هزار مگاوات افزایش پیدا کند.

رئیس‌جمهور با بیان این که یکی از عرصه‌های تأثیرگذار در انرژی هسته ای حوزه پزشکی است تاکید کرد: مواد رادیو دارو که در طول چند سال اخیر تولیدات بسیار چشمگیری را به خود دیده است در تعیین بیماری‌ها تأثیر بسیاری را در حوزه پزشکی به خود اختصاص داده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به این که سالانه ۸۰۰ هزار نفر از این داروها استفاده می‌کنند تاکید کرد: تمام داروهای رادیو دارو نیز تماماً ساخت ایران و داخلی است.
احمدی نژاد با بیان اینکه فناوری هسته ای در بخش کشاورزی که تاکنون تأثیرگذاری بسیاری را داشته، ادامه داد: در طول چند سال اخیر توانسته ایم با استفاده از دانش فناوری هسته ای تأثیرگذاری مثبتی را در افزایش کیفیت تولیدات و همچنین ماندگاری محصولات داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دانش فناوری هسته ای در مورد میکروب زدایی و سم زدایی نقش گسترده ای داشته، افزود: استفاده از این دانش فناوری نوین در ماندگاری مواد غذایی تا ۱۰ برابر تأثیرگذار بوده است.

احمدی نژاد با اشاره به افتتاح مجتمع معدن اورانیوم ساغند در استان یزد که امروز انجام شد اظهار داشت: طبیعت هر ماده ای که ارزشمندتر است دسترسی به آن سخت‌تر خواهد بود؛ لذا کشف اورانیوم در معدن ساغند طبق اعلام کارشناسان در عمق ۱۵۰ متر تا بیش از ۳۰۰ متر امکان‌پذیر خواهد بود.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: در هر تن از اکتشاف سنگ اورانیوم کمتر از نیم کیلو کیک زرد به دست خواهد آمد، لذا این محصول را باید به اورانیوم ۳٫۵ درصد تبدیل کنیم که تولید نسبی می‌توان آن را یک به ده عنوان کرد.

احمدی نژاد با بیان اینکه فناوری دانش هسته‌ای در انحصار سیاسی بعضی قدرت‌ها است، افزود: ما از صفر به بالا را خودمان تولید کردیم و هر روز که روز به جلو حرکت کردیم تولید این فناوری افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اگر ملت‌ها از مفید بودن این فناوری در تمام عرصه‌ها مطلع شوند، آن‌را مطالبه می‌کنند، در این صورت ثروت‌های جهان نیز در دنیا در دست عده قلیل و فریبکاری امکان‌پذیر نخواهد بود.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم انرژی هسته ای، می‌گویند بمب اتم و محدودیت ایجاد می‌کند، چون می‌خواهند همه چیز در دست خودشان باشد.
لذا داروهایی که در طول چند سال اخیر توانسته ایم با دانش هسته ای تولید کنیم، به صورت قطره ای می‌فرستند، زیرا می‌خواهند همه چیز در انحصار خودشان باشد تا با قیمت بالاتر بفروشند.

وی تاکید کرد: انرژی هسته ای مثل آفتاب و هواست زیرا متعلق به همه ملت‌هاست که سبب ارتقاء سطح زندگی بشر می‌شود و نباید در انحصار عده ای خاص باشد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون کسانی که خود بمب ساخته‌اند و منفجر کرده‌اند و زشت‌ترین اعمال ضد بشری انجام داده و اکنون در شیوه های تازهانجام می‌دهند، پرچم آزادی و حقوق بشر را بالا برده‌اند، لذا تنها هدف آن‌ها این است که می‌خواهند تمام علوم و فناوری تازه را در انحصار خود در بیاورند.

رئیس جمهور با بیان اینکه آن‌ها دشمنان ملت ایران همواره تلاش کرده‌اند که مانع از دسترسی ملت و دانش هسته ای باشند، افزود: آن موقع که آن‌ها می‌خواستند مانع از دسترسی ما بشوند، ما اکنون دارای فناوری هسته ای هستیم و اکنون که ما به این فناوری دست پیدا کرده‌ایم، چگونه می‌خواهند ما را متوقف کنند؟

وی با اشاره به ادعای مدیریت جهانی از سوی بعضی کشورها گفت: مگر می‌شود به این شکل دنیا را اداره کرد و بگویند ما آقا هستیم و بقیه برده می باشند و می‌گویند کشورها چه چیزی باید داشته باشند و نداشته باشند.

مگر شما چه کسی میباشید که این حرف‌ها را می‌زنید؟
لذا این حرف‌ها برای دوره برده داری است و این دوره‌ها دیگر قبل است.
احمدی نژاد بهترین راه برای مدیریت جهان را همکاری و مشارکت همه جانبه ملت‌ها با یکدیگر دانست و اظهار داشت: حق همه ملت‌ها در دنیا مساوی است لذا نقطه شکست برای بعضی کشورهای مدعی بسیار نزدیک است.

وی با بیان این که کشورهایی که دارای اورانیوم می باشند تقریباً در فقر مطلق به سر می‌برند ادامه داد: چرا باید این کشورها که دارای فرآورده‌های غنی می باشند در این شرایط به سر ببرند و اگر شما کشورهای مدعی طرفدار ملت‌ها و انسان‌ها میباشید بروید به این کشورها نیروگاه بسازید و به آن‌ها هدیه کنید.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: ما هم اکنون هسته‌ای شدیم و هیچ کس قادر نخواهد بود در تکمیل چرخه هسته‌ای وقفه ایجاد کند.

وی با اشاره به این که دستاوردهای هسته‌ای به مردم خوب معرفی نشده‌اند گفت: آیا می‌شود یک کشور در فضای محدود هسته‌ای شود بله می‌شود این همه دستاورد هسته‌ای نشان از ایمان و توانمندی‌های یک ملت است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت به ملت اعتماد صد درصد دارد زیرا دولت قطره‌ای از اقیانوس ملت است و اگر انرژی ملت در هر عرصه‌ای جاری شود آن جا را دگرگون خواهد کرد همان طور که دستاوردهای هسته‌ای چنین اتفاقی افتاد.

احمدی‌نژاد با بیان این که تا سال قبل وارد کننده شمش فولاد بودیم اظهار داشت: پنج کارخانه شمش فولاد تا پایان سال جاری برای تولید شمش فولاد در کشور مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که از این پس باید به جای واردات به فکر صادرات این فرآورده باشیم.

رئیس‌جمهور در خاتمه با بیان این که باید کارها در حوزه هسته‌ای با همین شتاب گسترش پیدا کند خاطر نشان کرد: امکان دارد بودجه مقداری بالا و پایین شود اما عزم انسان‌ها بالاتر از بودجه است و ان‌شاءالله تمام کارکنان و ملت ایران با همکاری یکدیگر این حرکت را با شتاب بیشتری ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.