هیچ‌کس نمی‌تواند نسبت به کوه دماوند تعرض و دخل‌وتصرف داشته باشد

معاون اول رییس جمهور با اشاره به جایگاه و اهمیت کوه دماوند در فرهنگ و تمدن ایران، گفت: دماوند در طول تاریخ نماد استواری و ایستادگی ملت ایران در برابر بحران‌ها و مشکلات بوده است و در هیچ شرایطی هیچ فرد و دستگاهی نمی‌تواند نسبت به این کوه تعرضی داشته باشد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر اسحاق جهانگیری بعد از ظهر امروز(شنبه، ۱۱ مرداد) در جلسه مربوط به موضوع وقف کوه دماوند، تصریح کرد: هم مسئولان و هم افکار عمومی به درستی نسبت به هرگونه آسیب و دخل و تصرفی در منابع طبیعی و میراث ملی کشور حساسیت دارند و باید اقدامات موثر نسبت به رفع دغدغه‌ها و جلوگیری از آسیب دیدن اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی انجام شود.

دکتر جهانگیری با اشاره به حساسیت افکار عمومی نسبت به کوه دماوند به عنوان نماد هویت ملی، گفت: خوشبختانه دیدگاه‌ها و نظرات امام‌خمینی(ره) و رهبر معظم‌ انقلاب و قانون اساسی و قوانین عادی کشور در خصوص وقف، انفال و محیط زیست روشن، شفاف و دقیق است و هیچ ابهامی در این ارتباط وجود ندارد.

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که همه دستگاه‌ها و مسئولان نسبت به فضاسازی های انجام شده در خصوص وقف کوه دماوند موضع‌گیری‌های خوبی انجام داده‌اند، گفت: دولت همواره تمام تلاش خود را در جهت صیانت از میراث ملی و منابع طبیعی به کار بسته و درباره کوه دماوند نیز از هیچ اقدامی برای رفع دغدغه و نگرانی مردم فروگذار نخواهد کرد.

دکتر جهانگیری با اشاره به هماهنگی همه دستگاه‌های کشور از نظر قانونی و اجرایی برای حفظ دماوند به عنوان میراث ملی کشور و انفال، گفت: وظیفه حاکمیت است که از میراث عمومی و اسناد هویتی کشور همواره حراست کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین به جایگاه و اهمیت وقف در کشور پرداخت و با تأکید بر این‌که در هیچ کشوری موضوع وقف، کار خیر و احسان به همنوعان مانند ایران ارزشمند نیست، گفت: دشمنان کشور تلاش دارند تا از هر موضوعی برای القاء فاصله میان مردم و حاکمیت سوءاستفاده کنند، بنابراین ضرورت دارد با اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف با جریانی که به دنبال از بین بردن اعتماد میان مردم و مسئولان است، با جدیت مقابله کرد و به افکار عمومی اطمینان داد که حاکمیت مدافع میراث فرهنگی و نمادهای هویتی ایرانیان است.

در این جلسه که وزرای دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون حقوقی رییس جمهور و استاندار تهران نیز حضور داشتند، روسای سازمان اوقاف، سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صراحت تأکید کردند که کلیه اراضی محدوده کوه دماوند به عنوان انفال و به نام سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور است و مردم نباید نسبت به این مسأله دغدغه و نگرانی داشته باشند.

همچنین در این جلسه پیرامون مسائل مرتبط با اراضی منابع طبیعی و اوقاف در منطقه «آق‌مشهد» بحث و تبادل‌نظر شد و مقرر گردید تا روسای سازمان اوقاف، سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشستی با تفکیک اراضی انفال از اوقاف در این‌باره تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنند و نتیجه برای آگاهی عموم مردم ایران اطلاع‌رسانی نمایند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.