هیچ باشگاهی از من دعوت نکرد/ بدون پول، با توکل و توسل زندگی می کنم

۲۱م دیماه ،

کاپیتان مصدوم تیم ملی جودوی کشورمان گفت: هیچ کدام از تیمهای لیگ امسال به من پیشنهاد بازی ندادند.

محمد رضا رودکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب اضافه کرد: در رقابتهای لیگ امسال جودو فقط شش تیم حضور دارند که چهار تیم برای هیئت های جودوی استانها می باشند و پولی ندارند که به جودوکاران بدهند دو تیم باقی مانده هم که توان پرداخت پول را دارند بودجه تیمشان به حدی نیست که بتوانند با من قرار داد ببندند.

وی تصریح کرد: مبلغ قرار دادی که برای جذب من به تیمهای لیگ در سالهای پیش می دادند و از نظر عرف رایج است ۲۰ میلیون تومان است که این مقدار را تیمها ندارند بدهند به همین جهت در رقابتهای لیگ امسال شرکت نکردم.

رودکی در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است با مبلغ قرار داد کمت در مسابقات حضور یابد یا خیر خاطر نشان کرد: من هم اگر قبول کنم با مبلغ کمتری قرار داد ببیندم تاکنون هیچ تیمی حاضر نشده است به من پیشنهاد بازی بدهد که بخواهم به این فکر کنم که با رقم کمتر بازی می کنم یا نه.

جودو کار المپیکی وزن مثبت ۱۰۰ کیلو گرم کشورمان با اشاره به اینکه در لیگ امسال تیم قهرمان و نایب قهرمان سال قبل شرکت نکرده اند دربارهٔ تیم جودوی استقلال گفت: من سال قبل در تیم استقلال بودم، آنها به سبب این که فکر می کردند به تیمشان بی احترامی شده است و در مجمع فدراسیون از آنها به عنوان تیم دوم دعوت نکرده بودند در لیگ امسال حاضر به دادن تیم نشدند تیم ما نایب قهرمان لیگ ۹۰ بود.

رودکی با ابراز نارضایتی از وضعیت مالی خودش، اعلام کرد: اکنون شرایط به وجود آمده است که من فقط با توکل و توسل زندگی می کنم زیرا مبلغ ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومانی که به عنوان حقوق از فدراسیون می گیرم هر دو یا سه ماه یکبار به حسابمان ریخته می گردد، ضمن اینکه هیچ کدام ازرقم پاداشهای مدالهای چند سال پیشم را هنوز نگرفته ام و اکنون از نظر اقتصادی شرایط خوبی ندارم.

وی ادامه داد: زمانی که قبل از رقابتها ی المپیک ۲۰۱۲ لندن به سبب جراحی زانو در بیمارستان بودم بسیاری از مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به من وعده می دادند که تو را جزو مدال آوران محسوب می کنیم و اندازه آنها پاداش خواهی گرفت اما مدتی که گذشت همه آن وعده و وعدیها هم فراموش شد و من هیچ رقمی دریافت نکردم.

وی در خصوص وضعیت آمادگی بدنی اش گفت: اکنون آسیب دیدگی من برطرف شده است اما از این جهت که جراحی زانوی بسیار شدیدی داشتم نمی توانم تمرینات پرفشار انجام دهم  به همین سبب است که در اردوی تیم ملی هم شرکت نکردم و خودم تمرین می کنم.

رودکی اعلام کرد: فکر می کنم مدت ۲ یا ۳ ماه دیگر طول بکشد تا بتوانم جودو را دوباره بازی کنم، در حال رودکی قبل از المپیک ۲۰۱۲ لندن که بسیار اماده بودم فاصله بسیاری دارم.

جودوکاران وزن مثبت ۱۰۰ کیلو گرم کشورمان مدعی شد: من برای دل خودم هم که شده تا مسابقات آسیایی که قرار است یک سال و نیم دیگر برگزار شود صبر می کنم قبل از آن هم شاید برای آمادگی بیشتر در چند تورنمنت شرکت کردم اما اگر شرایط مساعد نشود و من تا آن زمان همچنان در مضیغه مالی باشم و سایر شرایطی که اکنون حاکم می باشند رفع نشده باشند به طور قطع از دنیای جودو خداحافظی می کنم.

لازم به ذکر است: محمد رضا رودکی، مدال های بازیهای آسیایی جودو در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ را درکارنامه افتخارات خود دارد وی نفلر پنجم المپیک پکن و قهرمان کوراش در سال ۲۰۰۹ است، سهمیه رقابتهای المپیک ۲۰۱۲ لندن را هم به دست آورد اما در اردوی آمادگی روسیه برای حضور در این مسابقات حساس از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد و لندن را از دست داد./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.