هیچ بیماری خاصی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی شیوع نیافته است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

125-36.jpg

رییس بسیج جامعه پزشکی کشور اعلام نمود: تاکنون شیوع هیچ بیماری‌های خاص در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی گزارش تفسیری نشده است.

دکتر رییس‌زاده با حضور غرفه ایسنا در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره iبه حضور بسیج جامعه پزشکان در اولین ساعات زلزله آذربایجان شرقی در محل اتفاق، اظهار نمود: برای امدادرسانی iبه مجروحان زلزله اخیر ظرفیت جامعه پزشکی استان کفایت می‌کرد و نیازی iبه اعزام نیرو از سایر نقاط کشور نبود که این موضوع در نوع خود یک دستاورد مهم است.

وی خاطرنشان نمود: یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در حوزه iبهداشتی، دسترسی iبه آب سالم آشامیدنی، سرویس iبهداشتی و مواد غذایی سالم در مواقع بحران است که اگر iبه خوبی رعایت شود، بیماری‌های واگیردار شایع نخواهد شد و این در حالی است که گاهی اوقات فقدان امکانات iبهداشتی سبب شیوع بیماری‌هایی می‌شود که تلفات آن از خود اتفاق بیشتر است.

رییس بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه در حوزه iبهداشتی مشکلات بسیاری وجود نداشت که منجر iبه شیوع بیماری شود در عین حال گفت: هنوز هم در مناطق زلزله‌زده مشکلاتی در خصوص دسترسی iبه سرویس iبهداشتی و نظافت وجود دارد.

رییس‌زاده با اشاره iبه خدمات بسیج جامعه پزشکی iبه مجروحان و اتفاق‌دیدگان تا چندی پیش، اظهار نمود: از وقتی که شرایط در مناطق زلزله‌زده عادی شد این خدمات متوقف شد البته در صورت لزوم آمادگی برای ارائه خدمات پزشکی iبه زلزله‌زدگان وجود دارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.