هیچ تبعه ایرانی مشکل ورود به ایران ندارد/ ۱۵ میلیون ایرانی از کشور خارج شده اند، ۶ میلیون خارجی وارد – اخبار اجتماعی

رئیس پلیس گذرنامه ناجا از متلاشی شدن ۲ باند جعل در تهران طی سه ماه گذشته خبرداد.
سردار محمود صادقی در حاشیه بازدید مردمی در مرکز ۱۹۷ در جمع خبرنگاران گفت: در هفته ناجا از ۹۶ دفتر خدمات الکترونیک انتظامی ۲۰ درصد تا ساعت ۱۸ بعدازظهر پاسخگوی متقاضیان در تمامی حوزه‌ها هستند. وی ادامه داد: در ۷ ماه اول سال جاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار گذرنامه الکترونیک صادر و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

صادقی گفت: از اسفند ۸۹ کار واگذاری گذرنامه‌های الکترونیک در دستور کار قرار گرفت تا جایی که هم‌اکنون ۵ میلیون گذرنامه الکترونیک در اختیار متقاضیان قرار گرفته است این در شرایطی است که هم‌اکنون گذرنامه‌های بیومتریک در دستور کار ناجاست و در آینده نزدیک خبرهای جدیدی در این حوزه ارائه خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به متلاشی شدن ۲ باند جعل گذرنامه در تهران گفت: این گروه اقدام به صدور ویزا و جعل مدارک دولتی می‌کردند که طی آن ۵ نفر دستگیر و مدارک جعلی صادر شده از سوی آنها به مراجع قضایی تحویل شد.

رئیس پلیس گذرنامه کشور گفت: تسریع در صدور گذرنامه هم‌اکنون در دستور کار پلیس قرار دارد و ما برای سرعت بخشیدن در این کار با ارسال پیامک به متقاضیانی که شماره تلفن همراه خود را در اختیار ما قرار داده بودند نقایص موجود در پروند‌شان را گزارش کرده‌ایم.

وی گفت: ما هم‌اکنون برای تمام مردم گذرنامه صادر می‌کنیم و نمی‌‌توان از طریق این گذرنامه مشخص کرد که نخبگان از کشور خارج شده‌اند یا خیر لذا آماری در این زمینه در اختیار ندارم.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: از آنجا که صدور به موقع گذرنامه برای حجاج باید در دستور کار قرار می‌گرفت بدون هیچ مشکلی گذرنامه برای آنان صادر و رضایتمندی کامل حاصل شد.

وی بیان داشت: هم‌اکنون صدور این گذرنامه ۶ تا ۸ روز به طول می‌انجامد تا گذرنامه به دست متقاضی برسد.

صادقی به آمار ترددهای صورت گرفته در مرزهای کشور نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۲ میلیون تردد خروجی و ورودی در کشور داشتیم که بالای ۱۵ میلیون آن مربوط به ایرانیان و بالای ۶ میلیون از ترددها مربوط به اتباع خارجی بوده است.

رئیس پلیس گذرنامه ادامه داد: کسانی که می‌خواهند بدانند که ممنوع الخروج هستند یا خیر می‌توانند به مدیریت گذرنامه استان مراجعه و استعلام لازم را کسب کنند این در شرایطی است که به صورت روزانه تمام ممنوعیت‌ها به روز شده و سازمان‌های مرتبط با ما همکاری لازم را دارند.

صادقی ادامه داد: هر کس که بخواهد از کشور خارج شود باید گذرنامه مستقل داشته باشد و این موضوع به رده سنی خاصی منحصر نمی‌‌شود. حتی اگر کودکی ۱۰ ساله قصد خروج از کشور را داشته باشد باید با گذرنامه تصویردار اقدام به خروج کند.

وی ادامه داد: کسانی که در سن مشمولیت قرار گرفته‌اند و از سازمان وظیفه عمومی مجوز لازم برای خروج از کشور را گرفته‌اند با مراجعه به پلیس گذرنامه و ارائه کارت ملی و شناسنامه می‌توانند اقدام به خروج از کشور کنند.

صادقی گفت: افرادی که گذرنامه خود را در کشوری گم کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به کنسولگری گذرنامه جدید دریافت کرده و در هنگام مراجعت به کشور تعیین تکلیف‌های لازم را در مورد گذرنامه گم شده خود داشته باشند.

وی گفت: هر یک از اتباع ایرانی که به هر شکل از کشور خارج شده‌اند می‌توانند با یکی از اوراق شناسایی وارد ایران شوند این در شرایطی است که اگر به صورت غیرمجاز خارج شده باشند در هنگام بازگشت نوع خروج آنها مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.