هیچ درختی در بلوار نیمایوشیج قطع یا خشک نشده و نخواهد شد

شهردار منطقه ۵ تاکید کرد: در بلوار نیمایوشیج در محدوده شهران هیچ گونه قطع و یا خشکاندن درختی صورت نگرفته و در آینده نیز نخواهد گرفت.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر سعید طلوعی  گفت، گفت : در قطعه زمینی که بر اساس رای کمیسیون ماده ۵ تغییر کاربری داشته ، مقرر است نسبت به جابه جایی ۱۲۰ اصله درخت اقدام شود که این درختان در فاصله ۵۰۰ متری موقعیت کنونی خود در پارک کوهسار کاشته می شوند.
 
وی افزود : قطعه زمینی بایر در محدوده بلوار نیمایوشیج واقع در شهران وجود دارد که سال گذشته تغییر کاربری این قطعه زمین در کمیسیون ماده ۵ به تایید رسیده است . این قطعه زمین مجموعا ۵/۴ هکتار وسعت دارد که حدود ۲ هکتار آن تغییر کاربری از فضای سبز به مسکونی داشته است . این در حالیست که سهم اشغال ساخت و ساز در این بخش از زمین نیز تنها ۳۰ درصد است.
 
طلوعی ادامه داد : به عبارتی تنها در حدود ۴ هزار متر از این زمین توسط یکی از تعاونی های مسکن ، ساخت و ساز صورت می گیرد .
 
وی گفت : در ۴ هکتار زمین مذکور ، مجموعا ۲ هزار و ۷۰۰ اصله درخت وجود دارد که کمیسیون ماده ۵ مقرر کرده در بخشی که ساخت و ساز صورت می گیرد باید نسبت به جابه جایی درختان اقدام شود . بر این اساس کاملا مطابق با قانون ، ۱۲۰ اصله از درختان این بخش با فاصله ای ۵۰۰ متری به محدوده بوستان جنگلی کوهسار منتقل می شوند.
 
شهردار منطقه ۵ با تاکید بر این که ظاهرا برخی از اهالی این محله نگران آن هستند که با ساخت و ساز در این زمین منظره و دید خود را از دست بدهند و علت مخالفت و اعتراض آن ها هم تنها تحت الشعاع قرار گرفتن منظره دید ساختمان هایشان است ، گفت : به لحاظ زیست محیطی هم برای شهروندان جای هیچ گونه نگرانی نیست چرا که ضمن جابه جایی ۱۲۰ درخت آن هم با فاصله ای بسیار کم از محل فعلی شان ، بوستانی در این محدوده احداث خواهد شد تا ساکنان بتوانند بیش از پیش از فضاهای سبز بهره مند شوند .
 
وی خاطر نشان کرد : درختان موجود در این زمین طی چند سال گذشته توسط شهرداری کاشته شده است تا این زمین تبدیل به محل جمع شدن زباله و … نشود و درختان سوزنی برگ این بخش به راحتی قابل جابه جایی و انتقال هستند.
 
طلوعی با بیان اینکه تعدادی از ساکنان این محل که نسبت به ساخت و ساز در این زمین اعتراض دارند خود ساکن واحدهای مسکونی ای هستند که چند سال پیش توسط تعاونی های مسکونی در همین نقطه احداث شده است گفت : شهرداری منطقه ۵ یکی از مناطقی است که رشد بسیار خوبی در توسعه سرانه های فضای سبز در شهر تهران داشته ، چنانچه طی چند سال اخیر سرانه فضای سبز منطقه از ۱۷ متر به ۲۵ متر رسیده که از سرانه استاندارد جهانی بالاتر است.
 
وی با اشاره به توسعه ۵۴۰ هکتاری فضای سبز منطقه و احداث بوستان های بزرگی مانند بوستان جوانمردان ، کوهسار و … در سطح منطقه ۵ ادامه داد: در حال حاضر ۱۹۷ بوستان در سطح شهرداری منطقه ۵ وجود دارد و تنها در سال جاری ۱۵ بوستان جدید در منطقه احداث می شود.
 
شهردار منطقه ۵ با تاکید بر اینکه همه باید به قانون احترام بگذارند و براساس آن عمل کنند گفت : تغییر کاربری زمین مذکور کاملا روند قانونی را طی کرده است .


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.