هیچ زمان سوخت ذخیره در خودرو نگه ندارید

ممکن است شما در سفرهای جاده ای طولانی باشید که به ناگاه چراغ بنزین شما شروع به چشمک زدن بکند و این بدان معنی است که شما بنزین ندارید و این میتواند یک عامل وسوسه کننده برای حمل سوخت اضافی برای موتور باشد.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی: ممکن است شما در سفرهای جاده ای طولانی باشید که به ناگاه چراغ بنزین شما شروع به چشمک زدن بکند و این بدان معنی است که شما بنزین ندارید و این میتواند یک عامل وسوسه کننده برای حمل سوخت اضافی برای موتور باشد.

به هر حال باید این نکته را بدانید که بنزین بسیار قابل اشتعال است و گازهای خطرناک آن بسیار زود گرم میشوند به طوری که دقیقا آنرا مانند یک بمب ساعتی میکند.

درست است که سوخت جانشین بسیار برای مواقعی که خودرو شما بنزین تمام میکند مفید است اما باید این را بدانید که در همراه داشتن سوخت اضافی به مانند همراه داشتن یک بمب متحرک است.

گفتنی است که بنزین مخلوطی از ترکیبات آلی و برخی گازها مانند بوتان،پنتان،هگزانو هپتان است که بسیار فرار هستند و در دمای نسبتا پایین تبخری میشوند و اگر در یک وسیله نقلیه در یک روز گرم ذخیره شوند میتوانند به سادگی خودرورا با گازهای قابل اشتعال و خطرناک پرکنند.

پس توصیه اکید میشود در ابتدای سفرهای طولانی باک بنزین خود را پرکنید و در ضمن با معاینه فنی خودرو و تنظیم موتور مسرف سوخت آنرا استاندارد کنید تا هر چه کمتر شاهد روشن شدن چراغ قرمز بنزین و وسوسه شدن برای به همراه داشتن سوخت اضافی کنید.

Share


خودروسازی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.