هیچ کس در مجموعه ‘راز پنهان’ بی‌گناه نیست

‘فلورا سام’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا به داستان ‘راز پنهان’ که شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش می‌شود اشاره کرد و افزود: نکته اصلی داستان این است که وقتی انسان به دنیا می‌آید، یک فطرت پاک دارد.

وی توضیح داد: ‘راز پنهان’می‌خواهد بگوید که چطور یک انسان با فطرت پاک به آدمی گناهکار که خطا از او سر می‌زند، تبدیل می‌شود.

این کارگردان تلویزیونی، ادامه داد: قصه ‘راز پنهان’ می‌خواهد نشان دهد که در تبدیل شدن یک انسان پاک به یک فرد گناهکار مسایل مختلفی از جمله خود انسان، خانواده و اجتماع که هر کدام وظایفی نسبت به فرد دارند، دخیل هستند.

سام گفت: این روزها شاهد کسانی هستیم که دلشان می‌خواهد گناه کنند و عواقب آن را متوجه خود می‌دانند و می‌گویند که کسی را جای آنان مجازات نمی کنند در حالی که نگاه قرآن به اعمال انسان‌ها اینگونه نیست.

نویسنده مجموعه ‘راز پنهان ‘ تاکید کرد: هر کاری که در دنیا انجام می‌دهیم، بر کل دنیا تاثیر می‌گذارد همانطور که در قرآن کریم آمده است کسی که یک نفر را بکشد گویا همه مردم دنیا را کشته و اگر کسی یک نفر را نجات دهد گویا همه مردم دنیا را نجات داده است.

وی ادامه داد: ‘راز پنهان’ تلاش دارد تا تاثیر کارهای انسان‌ها را روی خانواده، اجتماع و دنیای پیرامونی به تصویر بکشد.

کارگردان مجموعه تلویزیونی راز پنهان درباره شخصیت‌های این قصه این سریال افزود: شخصیت‌های این سریال انسان‌هایی هستند که همگی به نوعی خطاکار هستند و اینطور نیست که یک نفر خطاکار قصه باشد و اطرافیان او بی‌گناه باشند.

سام توضیح داد: در این داستان همه به نوعی خطاهایی انجام داده‌اند و همه در رابطه با شخصیت ‘فرامرز’ به نوعی کوتاهی و خطا داشته‌اند که در طول قصه با مروری که تک تک آنها روی خاطرات خود دارند، پی می‌برند کجا در ارتباط با فرامرز اشتباه کرده‌اند که سبب شده این فرد به بیراهه کشیده شود.

این کارگردان تلویزیونی تاکید کرد: نباید همه تقصیرها را به گردن یک نفر انداخت هر چند خود فرد خطاکار هم مقصر است اما همسر او هم جاهایی کوتاهی کرده و جاهایی وقت و انرژی لازم را نگذاشته‌است و بخاطر زندگی‌اش نجنگینده و این مسایل همه در مسیر زندگی شخصیت فرامرز و تغییر او از درستی به نادرستی تاثیر داشته است.

نویسنده ‘راز پنهان’ گفت: مهمترین پیام این سریال این است که انسان پاک به دنیا می‌آید و در مسیر خانواده و اجتماع و کارهایی که خودش انجام می‌دهد، تغییر می کند و حتی به یک انسان خطاکار تبدیل می‌شود که خطای او بر اجتماع اثر می‌گذارد.

وی درباره شخصیت‌های زن مجموعه راز پنهان گفت:’امیرعلی’ و ‘فرامرز’ دو شخصیت اصلی این داستان هستند و شخصیت‌های زن در واقع نقش‌های مکمل داستان را تشکیل می‌دهند.

سام افزود: به عنوان یک نویسنده و کارگردان زن، روی شخصیت‌های مکمل تمرکز خاصی داشتم و سعی کردم از آن نقشی که در برخی از فیلم‌ها از زن استفاده می‌کنند و او را برای چای آوردن یا در را بازکردن استفاده می کنند، دوری کنم.

کارگردان ‘راز پنهان’ با بیان اینکه زنان داستان، کمک کننده به شخصیت‌های اصلی سریال هستند، گفت: برای نمونه ‘هانیه’ مانند ستون در کنار بردارش ‘امیر علی’ ایستاده و خطاهایش را گوشزد می کند، البته ممکن است گاهی به دلیل خصوصیات زنانگی شان از جمله احساساتی بودن دچار خطا و اشتباه شوند اما وجودشان بطور کلی کمک کننده به دگرگون شدن شخصیت نقش اصلی داستان ماست.

سام درباره رابطه شخصیت ‘فرامرز’ و همسرش همچنین گفت: مساله من برای ایجاد یک خانواده خوب، نرمش توسط یک نفر نیست بلکه این رابطه یک جاده دو طرفه است هر دو در کنار هم باید تلاش کنند نه اینکه یک نفر قربانی شود.

وی افزود: ‘راز پنهان’ در موضوع روابط خانوادگی سعی کرده است تا به زوج‌ها گوشزد کند که اگر زندگی و خانواده خود را دوس دارند باید برای بهبود شرابط بجنگند.

مجموعه تلویزیونی ‘راز پنهان’ که شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش می‌شود، کاری از گروه مجموعه‌های تلویزیونی این شبکه است که به تهیه‌کنندگی مجید اوجی و کارگردانی فلورا سام ساخته شد.

داستان این سریال ۳۰ قسمتی مربوط به دو دوست به نام‌های فرامرز و امیرعلی است که پس از سال‌ها یک دیگر را پیدا می کنند اما تصادف رانندگی که برای فرامرز روی می‌دهد سبب از دست رفتن حافظه او می‌شود.

فراهنگ **۲۰۲۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۵۷۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.