هیچ محدودیتی برای توسعه رابطه با عمان نداریم

۲۷فروردین۱۳،

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، محمد شریف ملک زاده رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با خالد بن هلال بن ناصر رییس مجلس عمان که عصر امروز در ارگ آزادی برگزار شد،گفت: روابط خوبی میان دو کشور ایران و عمان وجود دارد و روز به روز توسعه پیدا می کند. در حوزه میراث فرهنگی نیز فرصت های خوبی برای توسعه روابط میان دو کشور است.
وی افزود: برای توسعه ابعاد سیاسی کار فرهنگی و توریسم تأثیرگذار است.
ملک زاده تصریح کرد: در قبل تفاهم نامه ها و همکاری های خوبی میان دو کشور صورت گرفته و امیدواریم با بازگشت هیئت عمانی در زمینه توسعه گردشگری میان دو کشور تاکید کنید.
معاون رییس جمهور ادامه داد: ما در حوزه های میراث فرهنگی، صناع دستی و گردشگری هیچ گونه محدودیتی برای کشور عمان نداریم و اگر محدودیتی باشد، آن را برطرف می کنیم. در سازمان میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی کارهای خوبی انجام شده که نمونه آن فرش دستباف ایرانی بوده که شهرت جهانی دارد.
وی اظهار داشت: ایران از لحاظ میراث فرهنگی بویژه گردشگری و اکوتوریسم در منطقه جایگاه خوبی دارد. به طوریکه در حوزه میراث فرهنگی ۱۵ هزار اثر ثبت جهانی داریم و ۳۰ هزار اثر تاریخی ثبت ملی شده است.
ملک زاده افزود: در حوزه اکوتوریسم ایران طبیعت بکری دارد و در کمترین زمان ممکن در کشورمان چهار فصل را می توان دید.
رییس سازمان میراث فرهنگی از اتواپراتورهاو دفاتر خدماتی گردشگری و رسانه های کشور عمان دعوت کرد تا به ایران سفر کرده و جاذبه ها را از نزدیک ببینند.
وی ادامه داد: علاوه بر جاذبه های تاریخی و گرشگری در شهرها بیش از سی هزار روستا نیز در کشورمان جاذبه گردشگری دارند.
ملک زاده خاطرنشان کرد: در ایران گردشگری های مختلفی وجود دارد و بیشترین گردشگری که به آن توجه شده گردشگری زیارتی است. به طوریکه سالانه میلیون ها شیعه و مسلمان به بارگاه امام رضا(ع) در مشهد، حضرت معصومه(س) در قم، حضرت شاهچراغ در شیراز سفر می کنند و بقعه های متبرکه و هزار مسجد منحصر به فرد نیز از مکان های گردشگری ایران است.
وی گفت: گردشگری دیگری که به آن توجه می گردد، گردشگری در حوزه درمان است که خوشبختانه در ایران در حوزه پرشکی جهش های خوبی را داشتیم، بهترین دانشمندان و متخصصین در حوزه پزشکی در کشورمان وجود دارد.
معاون رییس جمهور تصریح کرد: در ۱۰ ماهه اول سال قبل ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی داشتیم، همچنین در ایام نوروز اقامت بیش از ۸۵ میلیون نفر در مراکز اقامتی ثبت شد که این آمار بسیار بالایی است. همچنین ۸۰هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند.
خالد بن هلال بن ناصر رییس مجلس عمان در این دیدار گفت: امیدواریم روابط دو کشور در آینده بویژه در بحث های پارلمانی گسترده تر و عمیق تر شود. روابط سیاسی و پارلمانی دو کشور در طول دهه های قبل روابط پایداری بوده است.
وی افزود: در زمان حاضر باید تمرکزمان روی اقتصاد و بویژه در زمینه توسعه گردشگری باشد، که شامل گردشگری فرهنگی، درمانی است. وقتی گردشگران عمانی به ایران سفر می کنند می توانند از انواع گردشگری در ایران بهره مند شوند.
رییس مجلس عمان تصریح کرد: ساعاتی پیش که در مرکز رویان بودیم صحبت های خوبی در زمینه سلول های بنیادین شد و این فعالیت ها در خاورمیانه بی نظیر است.
بن هلال بن ناصر گفت: امیدواریم هر چه زودتر زمینه های توسعه گردشگری بویژه در حوزه توریسم سلامت آغاز شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.