هیچ محدودیتی برای عرضه بنزین آزاد وجود ندارد

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور گفت: هیچ محدودیتی برای عرضه بنزین آزاد (بنزین ۷۰۰ تومانی) وجود ندارد.

آقای ربیعی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: بنزین آزاد سهمیه بندی نیست که بخواهد میزان آن کم یا زیاد شود.
وی گفت: در حال حاضر دو سوم مصرف بنزین آزاد، از طریق کارت جایگاه دار است و بقیه از کارت های سوخت شخصی استفاده می شود.
ربیعی افزود: در این زمینه ، تاکنون کسی با مشکل روبرو نشده است.
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور گفت: با تدابیری که پیش بینی شده است بنزین مورد نیاز کشور به راحتی تأمین می شود.
آقای ربیعی با اشاره به اینکه قبلا میزان سهمیه بنزین آزاد روی کارت های سوخت ۵۰۰ لیتر بود، گفت: هم اکنون روی کارت های سوخت این میزان ۳۰۰ لیتر ثبت شده است که در صورت مصرف ، فرد می تواند از کارت جایگاه دار استفاده کند.
وی افزود: کارت های سوخت ماهانه یک بار شارژ می شود.
ربیعی گفت: متوسط مصرف بنزین آزاد مردم با کارت سوخت خودشان، حدود ۳۰ لیتر در ماه است.
وی افزود: هم اکنون حدود ۱۴ میلیون خودروی بنزین سوز در کشور وجود دارد که مصرف بنزین آزاد آنها حدود ۱۵ میلیون لیتر در روز است که حدود یک لیتر برای هر دستگاه خودرو می شود.
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور گفت: هم اکنون بیش از ۸۵ درصد مردم، سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت های سوخت خود دارند.
آقای ربیعی افزود: هم اکنون در کارت های سوخت بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره است.
وی گفت: امسال مصرف روزانه بنزین حدود ۶۵ میلیون لیتر است که ۱۵ میلیون لیتر آن آزاد است.
ربیعی با اشاره به اینکه سهمیه های سوخت در کارگروه سوخت تصمیم گیری می شود، افزود: هر گونه تغییری که بخواهد اعمال شود از طرف ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت به صورت رسمی اعلام می شود.
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با اشاره به همکاری خوب مردم در زمینه مصرف سوخت گفت: تقریباً مصرف سرانه خودروها به کمتر از نصف مصرف در سال های ۸۵ و ۸۶ رسیده است.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.