هیچ مدیری حق اخراج دانش آموز از مدرسه را ندارد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس به هیچ عنوان حق ندارند دانش آموزی را تهدید به اخراج ازمدرسه کنند.
 
ابراهیم سرخیز درگفت‌و‌گو با ایلنا در مورد اظهارات فرماندار کبودر آهنگ مبنی بر خودکشی یک دانش آموز ۱۷ ساله به دلیل ترس اخراج از مدرسه و ترس از والدین گفت: فرماندار کبودر آهنگ براساس کدام شاهد و ادله‌ای حرفی را که معلوم نیست مدیر مدرسه زده یا نزده، مطرح می‌کند، این موضوع باید بررسی شود.
 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد: فرماندار کبودرآهنگ به نظر می‌رسد یک عبارتی از دهنشان پریده و این موضوع را گفته‌اند.
 
وی اظهارات فرماندار کبودرآهنگ را در این زمینه قابل استناد ندانست و گفت: او براساس شنیده‌ها این صحبت‌ها را کرده است اگر چه من خیلی در این زمینه قضاوت نمی‌کنم.
 
معاون متوسطه آموزش و پرورش افزود: حالا مدیر مدرسه یک حرفی از دهنش پریده همانند پدر و مادری که گاهی اوقات این اتفاق درموردآن‌ها هم می‌افتد اما به طور حتم بدانید علت‌های دیگری همانند مشکلات و گرفتاری‌های خانوادگی در این زمینه نقش داشته‌اند و این طور نبوده، که دانش آموز صرفا تحت تاثیر یک جمله مدیر خود را حلق آویز کند زیرا این اصلا منطقی نیست.
 
سحرخیز با تاکید براینکه هیچ قانونی مبنی بر اخراج دانش آموز از مدرسه وجود ندارد، افزود: هیچ مدیر مدرسه‌ای نمی‌تواند دانش آموزی را از مدرسه اخراج کند حتی اگر ادله‌ای هم داشته باشد در ‌‌نهایت می‌تواند دانش آموز را به مدرسه دیگری جابجا کند.
 
وی با بیان اینکه تمام مدیران مدارس به قانون آشنا هستند، گفت: حالا اگر دانش آموزی یک شیطنتی کرده و مدیرمدرسه هم تنبیه هشدار دهنده‌ای داده است درصورت صحت این موضوع، باز دلیلی براین نمی‌شود که دانش آموز خودکشی کند.
 
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش آموز اگر شیطنتی هم کرده باشد در ‌‌نهایت کمیته انضباطی و یا به مشاور معرفی می‌شود اما اخراج به هیچ عنوان نخواهد شد.
 
وی در پاسخ به این سوال که در صورت تایید شدن این اظهارات از سوی مدیرمدرسه با او چه برخوردی خواهید کرد، افزود: اگر چنین چیزی ثابت شد، قانون در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد.
 
سحرخیز همچنین درمورد فیلمی که از یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای مبنی بر کتک خوردن یک دانش آموز از سوی معلمش پخش شد، گفت: باید ببنیم که صحت و سقم این فیلم ماهواره‌ای چقدر قابل تایید است زیرا الان در فضاهای سایبری فیلم‌هایی ساخته می‌شود که از حقه‌ها و شگردهای سینمایی در آن‌ها استفاده می‌شود از همین رو آن فیلم تایید شده نیست.
 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد: زیرا در این صورت به طور حتم ازآن معلم شکایت می‌شد ووالدین دانش آموز اجازه چنین توهینی را از سوی معلم یا مدیر مدرسه به فرزند خود نمی‌دهند.
 
به گفته وی خانواده‌های روستایی نیز به اندازه شهری نسبت به فرزندان خود حساس هستند و یک معلم نمی‌تواند چنین برخوردی را با فرزندآن‌ها داشته باشد.
 
سحرخیز تصریح کرد: حالا ممکن است معلمی براثر عصبانیت رفتار تندی با دانش آموزی داشته باشد اما نمی‌شود این را به مدارس کل کشور رواج داد، همانطور که گاهی اوقات در برخی خانواده‌ها چنین اتفاقی می‌افتد و در صفحه روزنامه‌ها با آن برخورد می‌کنیم.
 
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تاکیدکرد: هر گونه تنبیهی در مدارس واقعیت ندارد و دیگر این برخورد‌ها منسوخ شده است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.