هیچ موردی از آنفلوانزا و کرونا بین حجاج ایرانی نیست

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری آنفلوانزا و ویروس کرونا نه تنها در بین حجاج ایرانی، بلکه در بین حجاج هیچ کشوری دیده نشده است.

محمد مهدی گویا در گفت و گو با فارس، افزود: همزمان با اعزام حجاج کشورمان به عربستان یک تیم فوق تخصصی از وزارت بهداشت در اختیار هیئت پزشکی حج قرار گرفت و برای هماهنگی بین وزارت بهداشت و هیئت پزشکی حج به عربستان اعزام شدند.

وی گفت: وظیفه این تیم فوق تخصصی این است که در تمام ایام حج بیماریهایی مانند آنفوانزا و ویروس کرونا را که قابلیت سرایت جمعی دارند، به صورت روزانه ردیابی کنند و طی ارتباطی که با تمام پزشکان حج دارند، آمار تمام موارد این بیماریها را جمع آوری و آنالیز کنند و گزارش آن را هم در اختیار هیئت پزشکی حج هلال احمر قرار دهند و هم به وزارت بهداشت ارسال کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: بر اساس گزارش این گروه فوق تخصصی پزشکی وزارت بهداشت تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری آنفوانزا یا ویروس کرونا در بین حجاج ایرانی دیده نشده است و حجاج و خانواده های آنها هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.

گویا افزود: این دو بیماری نه تنها در بین حجاج ایرانی بلکه در بین کل حجاج در عربستان تاکنون دیده نشده است البته رصد این بیماریها تا زمان بازگشت آخرین حاجی و تا حدود ۲۰ روز آینده ادامه دارد.

وی گفت: البته باید توجه داشت که آنفلوانزا با سرماخوردگی عادی تفاوت دارد و در هنگام ابتلا به آنفلوانزا فرد بیمار به بستری و درمانهای خاص نیازمند است اما هنگام ابتلا به سرماخوردگی فرد معمولاً پس از طی ۳ تا ۵ روز خود به خود بهبود پیدا می کند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.