هیچ چیز آلبوم تازه بنیامین معلوم نیست

۰۱ تیرماه ۱۳،

برترین مجله اینترنتی ایران

روزنامه تماشا: فرید احمدی یکی از ترانه سراهای قدیمی موسیقی ایران است که مدت هاست در زمینه شعر و ترانه فعالیت دارد. نام او از سال ۸۵ با بنیامین بهادری گره خورد و تا امروز هم همکاری او با آقای بهادری ادامه داشته است.

البته احمدی پیش از بنیامین با خواننده های شاخصی همچون ناصر عبداللهی هم کار کرده اما نزدیکی نگاه او با بنیامین سبب شده اکثر علاقمندان به موسیقی نام این دو هنرمند را در کنار هم بنشاسند.

هیچ چیز آلبوم بنیامین معلوم نیست

آقای احمدی برای آغاز از پروژه هایی که اخیرا از شما انتشار یافته برایمان بگویید.

– آلبوم «۶» امین رستمی آخرین آلبوم هایی بود که در آن حضور داشتم. از این آلبوم رضایت دارم و فکر می کنم نتیجه کار، مطلوب و رضایتبخش بود. این روزها هم بیشتر انرژی ام روی آلبوم سوم بنیامین است.

با توجه به اینکه در دو  آلبوم قبلی حق شناس حضور داشتید، در آلبوم بعدی او هم شما را خواهید دید؟

– به احتمال بسیار این اتفاق خواهد افتاد. البته شاید این بار، مثل آلبوم قبلی همه ترانه ها متعلق به من نباشد اما احتمال همکاری مجدد ما بسیار است.

با توجه به اینکه بنیامین صرفا با شما کار می کند. همکاری شما با خواننده های دیگر لطمه ای به همکاری شما نمی زند؟

– من قبل از اینکه با بنیامین همکاری ام را آغاز کنم، با خواننده های دیگر هم کار می کردم. نکته ای که وجود دارد این است که همکاری من و بنیامین بسیار تنگاتنگ و نزدیک است. گاهی او ملودی می سازد و من روی آن ملودی ترانه می گویم و گاهی من ترانه را به او می دهم و بنیامین ملودی مناسب را برای آن ترانه می سازد. در واقع بنیامین بهترین کسی است که می تواند ترانه های من را اجرا کند و با ساخت ملودی و همچنین نوع خواندنی که دارد، می تواند حرف اصلی ترانه را ادا کند و به مخاطب منتقل کند.

در ابتدای صحبت هایمان گفتید بیشتر انرژی تان روی آلبوم سوم بنیامین است، مگر کارهای آلبوم تمام نشده؟

– کار ساخت قطعات آلبوم به پایان رسیده است اما ما این روزها در مرحله انتخاب قطعات آلبوم هستیم. تعداد قطعات تولید شده در این چهار سال، بیشتر از قطعاتی است که برای آلبوم نیاز است به همین سبب این روزها مشغول انتخاب قطعات نهایی برای نهایی کردن آلبوم هستیم.

نام آلبوم تازه، بنیامین ۹۲ است یا بنیامین ۹۳؟

– هنوز هیچ چیز معلوم نیست و در مورد تاریخ انتشار یافتن آلبوم نمی توانم نظر خاصی بدهم.

به عنوان شخصی که به بنیامین نزدیک است، فکر می کنید جدایی از محسن رجب پور، روی کار او چه اثری خواهد داشت؟

– البته باید بگویم که ما هیچ وقت از آقای رجب پور جدا نشده ایم، بلکه نوع همکاری مان تغییر پیدا کرده است. دوستی ما همچنان ادامه داردو کدورتی بین ما ایجاد نشده است.

هیچ چیز آلبوم بنیامین معلوم نیست

تغییر همکاری یعنی چی؟

– گاهی شما با یک نفر به صورت انحصاری کار می کنید و طی آن همکاری به بعضی اهداف خود نیز دست پیدا می کنید اما از یک جایی به بعد و برای تجربه فضاهای تازه، نیاز به ورود اشخاص تازه به دایره همکاری است. به طور مثال وقتی می خواهیم وارد حوزه موسیقی تصویری شویم، نیاز است که یک عده آدم تازه به گروه اضافه شوند! در هر صورت باید بگویم که نوع همکاری ما و آقای رجب پور هم از حالت انحصاری خارج شده و ممکن است به شکل پروژه ای با هم همکاری داشته باشیم.

و از کتاب تازه خبری نیست؟

– «تنها شدم وای» آخرین مجموعه ای بود که از من انتشار یافت. آنطور که شنیده ایم این کتاب این روزها در بازار کمیاب شده و امیدوارم در اولین فرصت برای انتشار یافتن مجدد آن اقدام کنیم. در مورد مجموعه تازه هم باید بگویم که در این مورد تصمیم دارم با جمع آوری آثارم، کتاب تازهی منتشر کنم.

همکاری بنیامین و سهراب پاکزاد در پروژه موج محرم حرف و حدیث های بسیاری در پی داشت. بسیار ها معتقدند این همکاری بیشتر به نفع پاکزاد بود و سبب شد به واسطه آسم آشنای بنیامین، اسم پاکزاد هم شنیده شود، نظر شما در این مورد چیست؟

– من با شما هم عقیده نیستم. آن همکاری یک کار کاملا آسمانی بود و فکر نمی کنم مخاطبین آن آهنگ ها به این فکر کنند که چه کسی و چطوری مطرح می گردد و فقط آهنگ را گوش می دهند. ماجرا به این شکل نبود که ما از قبل فکر کنیم. بنیامین پروژه موج محرم را با چه کسی همخوانی کند. در آن دوره سهراب پاکزاد هم در جمع های دوستانه ما حضور داشت و خودش برای حضور در این پروژه ابراز تمایل کرد و با توجه به دوستی که بین بنیامین و او وجود داشت، این همکاری شکل گرفت. به همین سادگی!


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.