وابستگی iبه تجهیزات پزشکی از مشکلات حوزه چشم پزشکی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

در نشست سالانه انجمن علمی چشم پزشکان ایران مطرح شد:

مسائلی از قبیل تاثیر تحریمات در حوزه سلامت و وابستگی حوزه چشم پزشکی iبه تجهیزات پزشکی در نشست سالانه انجمن چشم پزشکان ایران مطرح شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: دکتر حسین علی شهریاری رئیس کمیسیون iبهداشتی مجلس در نشست سالانه انجمن چشم پزشکان گفت: مشکلی که جامعه چشم پزشکان با آن روبه رو می باشند وابستگی iبه تجهیزات پزشکی است.  
 
وی خاطر نشان نمود: iبه طور معمول در سال برای تجهیزات پزشکی باید ۱ میلیون دلار iبها می نمودیم و برای دارو حدود ۱٫۵ میلیارد دلار که امسال این مساله با مشکل مواجه شده است.  
 
وی تصریح نمود: ارزی که بانک مرکزی iبه وزارت iبهداشت اختصاص داده، ۴۰ میلیون یورو بوده و این در شرایطی است که ۵۰ میلیون یورو برای وسایل آرایشی iبهداشتی اختصاص داده شده است.  
 
وی افزود: در شرایطی که ما در تحریم iبه سر می بریم یک عده اشخاص می باشند که تنش ایجاد می نمایند و سوء استفاده هایی صورت گرفته که ما در حال پیگیری هستیم .
 
وی یادآور شد: iبه سبب تحریماتی موجود ما در انتقال ارز با مشکل مواجه هستیم که این موضوعه نیز در حال پیگیری است.  
 
شهریاری اذعان داشت: اگر محور توسعه انسان سالم است، بنابراین باید سلامت جامعه مورد توجه قرار گیرد و یکی از اقدامات موثر در این زمینه پرداخت iبه موقع سهم حوزه سلامت است که باید از سوی دولت مورد توجه قرار بگیرد.  
 
وی بیان نمود: عدم درک صحیح مسئولین اجرایی کشور در حوزه سلامت سبب بروز مشکلاتی در این حوزه شده iبه طوری که اولویت این بخش اولویت دوازدهم و سیزدهم است.  
 
وی در خصوص تجهیزات پزشکی نیز iبه این نکته اشاره نمود که باید برای تجهیزات پزشکی ارز مرجع بدهند.  
 
شهریاری گفت: سال قبل ارز مرجع ۱۰۵۰ تومان بود و امسال این قیمت ۱۲۲۶ تومان است که ما شاهد افزایش ۱۷ درصدی تجهیزات هستیم که سبب شده شرکتهای وارد نماینده قیمت ها را افزایش دهند.  
 
وی اظهار داشت: اشخاصی که دست اندرکار حوزه سلامت می باشند باید در حل مشکلات این حوزه دقت نمایند و بازی نمودن در حوزه سلامت کشور را دچار چالش می نماید چرا که با سلامت مردم سرو کار دارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.