واحدهای دامی زلزله زدگان در کنار منازلشان احداث می شود

فرماندار اهر، از احداث واحدهای دامی زلزله زدگان در کنار واحدهای مسکونی آنان در روستاها خبر داد.

ˈرضا صدیقیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۴۰میلیون ریال وام کم بهره برای احداث منازل مسکونی و ۳۰میلیون ریال دیگر به صورت بلاعوض برای احداث واحدهای دامی روستاییان آسیب دیده از زلزله پرداخت می شود.

وی گفت: کار احداث اماکن مسکونی در روستاها با سرعت بیشتری ادامه دارد و در برخی از روستاها هم با توجه به سرد شدن هوا تا آماده سازی کامل اماکن مسکونی، روستاییان آسیب دیده با ایجاد سازه های آماده اسکان داده می شوند.

 

وی همچنین گفت: بیش از چهار هزار واحد مسکونی شهر اهر نیز بر اثر زلزله خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد دیده اند که در این زمینه با هماهنگی ستاد معین تهران و شهرداری علاوه بر تشکیل پرونده برای دریافت پروانه رایگان صاحبان این واحدها به بانک های عامل معرفی می شوند تا بتوان در مدت زمان باقی مانده عملیات بازسازی و احداث واحدهای مسکونی آسیب دیده را محقق کرد.

 

فرماندار اهر اضافه کرد: برای یاری رساندن به شهروندان اهری طبق مذاکراتی که با ستاد بازسازی بنیاد مسکن تهران صورت گرفته مقرر شد کار آوار برداری اماکن مسکونی شهری به صورت رایگان انجام شود.

 

صدیقی ادامه داد: برای واحدهای مسکونی ۳۰ تا ۶۰ درصد ۳۰میلیون ریال وام و ۱۰میلیون ریال به صورت بلاعوض و کمتر از ۳۰ درصد ۱۵میلیون ریال وام و پنج میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می شود.

 

فرماندار اهر گفت: تمام مدارس شهری و روستایی در همه مقاطع تحصیلی از اول مهر ماه دایر بوده و در مناطقی که مراکز آموزشی در اثر زلزله آسیب دیده اند با ایجاد کانکس و یا دونوبته کردن مدارس مشکلات دانش آموزان منطقه حل شده است.

 

صدیقی گفت: خوشبختانه در این حادثه کمترین آسیب به مدارس وارد شده و اغلب مدارسی که در این مناطق دچار حادثه شده اند دارای قدمت بیش از ۲۰ سال بوده اند.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.