واحد “بنزین سازی پالایشگاه اصفهان” با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان تعمیر شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان، هزینه انجام تعمیرات را حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: واحد های آیزوماکس و هیدروژن شماره یک و آمین کنتکتور شماره یک تعمیرات اساسی شد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، ناصر خیری رئیس تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه  واحدهای بنزین ساز با موفقیت در سرویس قرار گرفته،  گفت: با توجه به اهمیت بالای واحدهای مذکور  و حجم کارهای تعمیراتی ، بازرسی فنی و پروژه ها، پیش بینی این شرکت برای انجام تعمیرات اساسی همزمان این واحدها حدود ۲۹ روز کاری اعلام گردیده بود که با فعالیت مستمر در دو نوبت  کاری ۱۲ ساعته و تلاش بی وقفه حدود ۱۴۰۰  نفر نیروی انسانی رسمی و پیمانکاری، به ۲۷  روز کاهش یافت.
 
خیری، تعویض برج۶۴۱، سینی های برج جذب، قسمتی از لوله های  شبکه واحد خنک کننده آب ،کک سوزی و احیاء فعالیت کاتالیست به منظور  افزایش راندمان تولید و کیفیت محصولات در واحد آیزوماکس. همچنین تعویض کاتالیز متان سازی و سینی های برج عریان کننده در واحد هیدروژن را از جمله اقدامات انجام شده در این دوره از تعمیرات عنوان کرد.
 
وی خوراک واحدهای آیزوماکس و هیدروژن یک را  به ترتیب  ۲۲ هزار بشکه در روز  و  ۷۰۰۰ کیلوگرم در ساعت عنوان کرد و گفت: بنزین،گاز مایع، نفت سفید، سوخت هوائی و نفت گاز  از  تولیدات واحد آیزوماکس  می باشد.
 
رئیس تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان هزینه انجام تعمیرات را حدود ۲ میلیارد و  ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
 
خیری با اشاره به اینکه  برنامه انجام تعمیرات اساسی روی این واحدها با در نظر گرفتن کلیه شرایط عملیاتی ، در فواصل زمانی۳ ساله پیش بینی می گردد ، تصریح کرد: هم اکنون شرکت پالایش نفت اصفهان ۲۴ واحد عملیاتی دارد، که تعمیرات اساسی هر یک از واحدها ، بر اساس برنامه زمان‌بندی، به صورت جداگانه یا همزمان انجام می گردد.
 
رئیس تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: ‌ کلیه پرسنل داخلی و پیمانکاری فعال در تعمیرات اساسی، قبل از آغاز به کار تعمیرات، دوره آموزشی ایمنی را زیر نظر اداره HSE پالایشگاه اصفهان گذرانده‌اند. بدین سبب تا کنون شاهد بروز اتفاق‌ای نبوده‌ایم.
 
وی با تأکید بر برون‌سپاری در تعمیرات اساسی، خاطرنشان کرد: در راستای اتخاذ سیاست‌های جدیدی که به مساله برون‌سپاری تاکید دارد، شرکت پالایش نفت اصفهان برای  فعالیت‌های مهندسی و بهره‌برداری از نیروها داخلی بهره می‌برد و انجام اکثر کارهای تعمیراتی و دیگر امور را توسط نیروهای خارج از سازمان صورت می‌دهد. برای مثال در حین تعمیرات اساسی علاوه بر مجموعه داخلی و پیمانکاران داخلی پالایشگاه، از حدود ۶۵۰ نفر نیروی خارج سازمانی در جهت محقق ساختن اهداف تعریف شده بهره برده‌ایم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.