واحد بنزین سازی پالایشگاه تبریز ۹۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اسماعیل آقاپور قدیمی نژاد روز دوشنبه به ایرنا گفت: این واحد با هدف افزایش ظرفیت بنزین تولیدی پالایشگاه تبریز از روزانه دو میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر به سه میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر احداث می شود.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی واحد بنزین سازی پالایشگاه تبریز، کیفیت بنزین تولیدی این پالایشگاه به استاندارد ‘ یورو پنج ‘ قابل ارتقا خواهد بود.

آقاپور با بیان اینکه با اتمام طرح بنزین سازی پالایشگاه تبریز بنزین با اکتان ۹۰، ۹۲ و ۹۵ در این پالایشگاه تولید خواهد شد، افزود: هم اکنون در این پالایشگاه علاوه بر بنزین، روزانه شش میلیون لیتر گازوییل، دو میلیون لیتر نفت سفید، ۳۲۰ تن گازمایع (ال.پی.جی) و ۲۱ هزار بشکه نفت کوره تولید می شود.

مدیرعامل پالایشگاه تبریز گفت: این پالایشگاه اولین پالایشگاه در کشور است که نیاز مجتمع پتروشیمی تبریز به بنزین را تامین می کند.

وی افزود: طرح بهینه سازی این پالایشگاه نیز با هدف بهبود کیفیت گازوییل و نفت سفید تولیدی آن به استاندارد ‘ یورو ۴ ‘ و از طریق احداث واحد H.D.S از دیگر طرح های این پالایشگاه برای بهبود فرآورده های تولیدی است.

پالایشگاه تبریز با ظرفیت پالایشی روزانه ۱۱۰ هزار بشکه نفت خام، وظیفه تامین سوخت منطقه شمال غرب کشور را به عهده دارد که بخشی از آن از طریق خط لوله تبریز – میاندوآب و بخشی دیگر از طریق نفتکش تامین می شود.

خوراک این پالایشگاه از مناطق نفت خیز جنوب و از طریق ایستگاه جنوب شهر ری تامین می شود و قرار است با احداث پالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه ای شهریار در جوار آن توسط بخش خصوصی، همه نیازهای سوخت غرب کشور از این طریق تامین شود.

۷۲۳۲/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۸۰۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.