واحد تحقیقات بالینی مچ پزشکان را در تشخیص غلط می گیرد

اردیبهشت ۱۴۰۳

واحد تحقیقات بالینی بیمارستان ها با هدف بر روی کیفیت خدمات ارائه شده و نحوه عملکرد پزشکان راه اندازی شده است.

دکتر مصطفی قانعی،معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: واحد تحقیقات بالینی به این منظور در بیمارستان ها ایجاد می گردد که مسئولین بیمارستان از کیفیت خدمات ارائه شده و همگام بودن اعمال جراحی و درمان با کشورهای پیشرفته آگاه شوند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۴۰ واحد تحقیقات بالینی در کشور راه اندازی شده است که وظیفه عمده این واحدها این است که شواهدی را برای مسئولین بیمارستان ها آماده کند که نشان دهد که چه میزان از مرگ و میرها به سبب عفونت است و چه میزان از اعمال جراحی انجام شده با تشخیص درست انجام شده است.

قانعی با بیان اینکه ایجاد این واحدها کمک می کند که عملکرد بیمارستان ها مبتنی بر شواهد مستند جلو رود اظهار داشت: به همین منظور راه اندازی این واحدها در دستور العمل تازه مدیریت بیمارستان آمده و در ارزشیابی هم آن را در نظر می گیریم.

وی ادامه داد: اگر آمار مرگ و میر بر طبق مستندات در یک بیمارستان بالا باشد نشان دهنده این است که پزشک معالج باید آموزش ببیند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بعضی از روسای بیمارستان ها عنوان کردند که وضعیت بیمارستان ها خوب است اما به نظر می رسد در بعضی از بیمارستان ها از ارزیابی کیفیت خدمات غافل شدیم و بر کار پزشکان نمی توانیم ارزیابی درست کنیم./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.