واردات برنج در فصل برداشت، رکود بازار داخلی را به همراه می‌آورد

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی در مجلس گفت: وارد کردن محصولات کشاورزی در زمان برداشت محصول به تولید کننده ضربه زده و رکود بازار داخلی را به همراه می‌آورد.

محمدرضا امیری کهنوج نماینده مردم کهنوج و منوجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، پیرامون افزایش روزافزون قیمت برنج و واردات این محصول از کشورهای همسایه گفت: تولیدات داخلی کشورمان در بهترین شرایط تنها ۲٫۵ میلیون تن است و این در حالی است که مصرف سالانه برنج در ایران ۳ تا ۳٫۵ میلیون تن است که و چاره‌ای جز واردات این یک میلیون تن باقیمانده برای تامین نیاز سرانه کشور باقی نمی‌ماند.

وی با تصریح پیشروی کشورمان به سمت خودکفایی محصولات کشاورزی به ویژه تولید برنج بیان کرد: به جز استان‌های شمالی کشورمان بخش‌های دیگری همچون استان فارس و اصفهان به کاشت برنج می‌پردازند و همین امر جمهوری‌ اسلامی را به سمت خود کفایی هر چه بیشتر در این عرصه نزدیک می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به واردات محصولات کشاورزی در فصل برداشت و صدمه آن به تولید داخلی اظهار داشت: وارد کردن محصولات کشاورزی در زمان برداشت محصول به تولید کننده ضربه زده و آنها را وادار به احتکار و انبار کردن محصولات در سیلوهای غیر استاندارد منجر می‌کند که صدمه‌ای دیگر به اقتصاد دولتی است.

امیری کهنوج افزایش قیمت نهاده‌های دامی را دلیل دیگر افزایش قیمت برنج دانست و خاطر نشان کرد: افزایش قیمت ارز در کشورمان باعث افزایش قیمت نهاده‌های دامی شده و به تبع آن برنج و محصولات کشاورزی نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.