واردات خودرو از آداب رقابت نیست

۰۱م آذر ،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

واردات خودرو از آداب رقابت نیست

یک عضو کمیسیون اقتصادی کاهش تعرفه واردات را اقدام موثری در تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی ندانست.

به گزارش «عصرخودرو»  ایرج ندیمی در گفت وگو با میهن صنعت اظهار داشت: در خصوص اتفاقات قبل در صنعت و بازار خودرو و همچنین کاهش تعرفه واردات این محصول، ظاهراً دولت به این نتیجه رسیده که برای کاهش قیمت از راه رقابت وارد شود ولی به نظر می رسد که این راه درستی برای رقابت اقتصادی نخواهد بود چرا که باید در نظر داشت امکان تعریف مانورهای اقتصادی در جهت به زمین زدن صنعت خودروی کشورنیز از سوی خودروسازان خارجی وجود دارد.

ندیمی اذعان داشت: در برهه حساس کنونی باید به نحوی عمل کرد که در راستای مسائل مربوط به حوزه اقتصادی، تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تحت تاثیر قرار نگیرد؛ به تعبیر دیگر اگر بخواهیم بدنبال ایجاد رقابت در این زمینه باشیم باید توجه داشت که تصمیمات اینچنینی متاثر از آداب رقابت نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روشهای ناکارآمد فعلی افزود: در مبحث کیفیت نیز نمی توان تصور کرد واردات چند دستگاه خودرو تاثیر چندانی در مقابل تولید میلیونی خودروهای داخلی داشته باشد.

ایرج ندیمی ادامه داد: متاسفانه واردات در نظام اقتصادی ما، صرفاً از جهت سود گمرکی سبب ایجاد درآمد برای دولت و بواسطه صادارت سازندگان خودروهای خارجی به سود این شرکتها خواهد بود و در مجموع کاهش تعرفه واردات خودروها به سود تولید کننده و مصرف کننده نیست.

چهارشنبه ۱ آذر   ۱۶:۳۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.