واردات رسمی دارو و تجهیزات پزشکی از ایران نداریم/ورود لوازم پزشکی قاچاق از ایران به عراق

۱۳خردادماه،
ممتاز نیوز :قائم مقام وزیر بهداشت عراق گفت: هنوز واردات رسمی دارو و تجهیزات پزشکی چندانی از ایران نداریم اما به صورت غیر رسمی دارو و تجهیزات مختلفی از ایران وارد می‌شود که بعضاً مشکلاتی دارند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ ستار الساعدی، بعد از ظهر امروز در دیدار با حسن طریقت منفرد، وزیر بهداشت کشورمان در دفتر وزیر بهداشت افزود: در زمینه اعزام بیمار به ایران برای درمان بیماران چشمی در سالهای اخیر همکاری خوبی بین ایران و عراق بوده است که امیدواریم این همکاری در زمینه‌های دیگر نیز گسترش پیدا کند.

وی گفت:‌ در زمینه واردات دارو و تجهیزات پزشکی هر چند نمایندگان شرکتهای بزرگ غربی در عراق حضور دارند اما ترجیح ما این است که در این زمینه همکاریمان را با ایران گسترش دهیم و از تجهیزات و داروهای با کیفیت ایرانی بیشتر در عراق استفاده کنیم.

وی افزود: در زمینه ساخت بیمارستان نیز در عراق کمبود اعتبار و بودجه نداریم و سالانه بیش از ۳ میلیارد دلار در این زمینه در عراق سرمایه‌گذاری می‌شود بنابراین ایران نیز می‌تواند در این زمنیه با کشورهای دیگر مانند ترکیه رقابت داشته باشد و وارد بازار ساخت بیمارستان در عراق بشود.

قائم مقام وزیر بهداشت عراق همچنین گفت: در زمان حاضر ما واردات رسمی دارو و تجهیزات پزشکی چندانی از ایران به عراق نداریم و فقط مقداری واردات دارو و تجهیزات به صورت غیر رسمی از ایران به عراق وجود دارد که همه نوع اقلام دارویی و پزشکی را شامل می‌شود و متأسفانه بعضاً این اقلام با مشکلات کیفی مواجه می باشند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.