واردات سرطان ایرانی ها از چین!

۱۲م دیماه ،

خبرگزاری مهر: حبیب برومند داش قاپو با بیان اینکه واردات حجم بالای کودهای چینی سبب ورشکستگی کارخانه های تولید کننده کود شده است، تصریح کرد: توزیع کودهای تاریخ قبل چینی سبب شده که تولیدکنندگان بخش اعظم محصولات کشاورزی خود را با کودهای غیربهداشتی تغذیه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کمیسیون کشاورزی مجلس نهم تا قبل از اظهارات دهقان عضو هیئت رییسه مجلس نسبت به این موضوع مهم ورود پیدا نکرده است، گفت: در این رابطه صحبتی در کمیسیون تاکنون مطرح نشده بود اما اعضای کمسیون درصددند تا بعد از پایان تعطیلات مجلس، موضوع را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهند .
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: بعد از تعطیلات از وزیر کشاورزی دعوت خواهیم کرد تا با حضور در کمیسیون گزارش مبسوطی نسبت به این موضوع ارائه دهند.
 
به گزارش مهر، محمد دهقانی عضو هیئت رئیسه مجلس هفته قبل صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی را در مجلس مورد خطاب قرار داد و از او در این زمینه که ” چرا وزارت جهاد کشاورزی، مفاد بند «و» ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم توسعه را اجرایی نکرده است؛ بندی که مستقیم اشاره به کاهش استفاده از سموم ضد آفت و کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی و جایگزینی آن‌ها با کودهای زیستی و ارگانیک دارد؟” سئوال  پرسید.

بر اساس اظهارات عضو هیئت رییسه مجلس، وضعیت محصولات کشاورزی به سبب استفاده از سموم شیمیایی بسیار، خطرناک است و سالانه هفتاد هزار بیمار سرطانی به آمار سرطانی‌های کشور افزوده می‌شود که یک سوم آن‌ها بر اثر محصولات کشاورزی مسموم دچار این بیماری می‌شوند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.