واردات “محصولات کشاورزی” براساس واقعیت نیست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش چشمگیر واردات برنج در سال جاری گفت: یکی از ضعف‌های مهم ما در رابطه با واردات محصولات کشاورزی این است که این واردات براساس واقعیت و آمار صورت نمی‌گیرد.

علی ایرانپور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رشد ۶۷٫۵۲ درصدی واردات برنج در ۹ ماهه امسال اظهار داشت: یکی از ضعف‌های جدی ما در رابطه با صادرات و واردات محصولات کشاورزی این است که بخشی از این صادرات و واردات براساس واقعیت و آمارها صورت نمی‌گیرد.  

وی افزود: به عنوان مثال زمانی که ما در کشور تولید مرکبات برنج چای و سایر محصولات کشاورزی را داریم همزمان با تولید، واردات انجام می‌گیرد که این مسئله به تولیدکنندگان آسیب جدی می‌رساند.  

ایرانپور اضافه کرد: علی‌رغم اینکه سالهاست مشکل مذکور مطرح می‌شود تا به امروز برنامه مشخصی برای مقابله با این امر وجود نداشته و همواره تولید‌کنندگان به این مسئله اعتراض داشته‌اند.  

نماینده مردم مبارکه افزود: هماهنگ نبودن میان وزارت صنعت و وزارت جهاد کشاورزی یکی از مهمترین دلایل این موضوع است که امیدواریم با اجرای قانون انتزاع بخشی از این امر مرتفع شود. 

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.