واردات نفت چین از ایران سال آینده هم بدون تغییر ادامه می‌یابد

۲ م دیماه ،

343-3.jpg

چین اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ واردات نفت این کشور از ایران بدون تغییر ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت نفتی دولتی “ژوهای ژنرونگ” چین که به عنوان نماینده چین از ایران نفت می‌خرد اعلام کرد که قرارداد نفتی‌اش را با تهران در سال ۲۰۲۲ میلادی بدون تغییر حفظ خواهد کرد.

چین، هند، ژاپن و کره جنوبی به عنوان مشتریان اصلی نفت ایران از معافیت تحریم‌های مالی آمریکا علیه صادرات نفت ایران برخوردار شده‌اند.

شرکت ژوهای ژنرونگ اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ میلادی واردات روزانه ۲۳۰ هزار بشکه نفت ایران را طبق قراردادی که طی یک دهه قبل تغییر نکرده، ادامه خواهد داد. این رقم نیمی از کل واردات نفت این کشور از ایران در سال جاری است.

پکن اصلی ترین خریدار نفت ایران، تقریبا نیمی از صادرات نفت ایران را به خود اختصاص می‌دهد.

آمریکا اعلام کرده که کشورهای واردکننده نفت ایران برای اجتناب از تحریم‌های این کشور باید در سال ۲۰۲۲ میلادی این واردات را به میزان بیشتری کاهش دهند.

مشتری نهایی نفتی که شرکت ژوهای ژنرونگ از ایران خریداری می‌کند شرکت سینوپک چین است که هنوز در مورد قرارداد جداگانه خود با شرکت ملی نفت ایران به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام چینی گفت: میزان واردات از ایران ثابت خواهد بود وهیچ تغییری در این سال‌ها نداشته است.

شرکت ژوهای ژنرونگ همچنین به دنبال واردات میعانات گازی میدان پارس جنوبی ایران از سال ۲۰۲۲ است. میعانات گازی نوعی نفت فوق العاده سبک است که برای ساخت محصولات پتروشیمی ایده‌آل است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.