واردات نفت کره‌جنوبی از ایران به ۲۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد

رویترز اعلام کرد کره جنوبی از ماه سپتامبر با عمل به حجم کامل قرارداد خود با ایران روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت از این کشور وارد می کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از رویترز، کره جنوبی واردات نفت از ایران را از سر گرفته است.

بر اساس این گزارش، واردات نفت کره جنوبی از ایران که از ماه آگوست به علت مشکلات بیمه کشتی‌رانی متوقف شده بود در ما سپتامبر از سر گرفته شد و انتظار می‌رود خریدهای این ماه پس از دور زدن تحریم‌ها بیش از ۲۰۰ هزار بشکه در روز باشد و به حجم کامل قراردادی بازگردد.

بر اساس اطلاعات شرکت ملی نفت کره جنوبی، کل واردات نفت خام این کشور در ماه آگوست به علت افزایش محموله‌ها از دیگر تولیدکنندگان خاورمیانه نسبت به ماه مشابه سال گذشته۱۱٫۲ درصد افزایش یافته است.

شرکت ملی نفت کره جنوبی اعلام کرد: این کشور پنجمین واردکننده نفت خام جهان و یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت ایران است. واردات نفت این کشور از ایران در ۸ ماه نخست سال جاری برابر با ۳۸٫۷۷ میلیون بشکه معادل ۱۵۹ هزار بشکه در روز بوده و ۳۲٫۲ درصد نسبت به سال گذشته کمتر است.

ایران پوشش بیمه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری کشتی‌های ایرانی حمل‌کننده نفت این کشور را به کره جنوبی پیشنهاد کرده است و در هفته گذشته پالایشگاه «اس‌کی» کره جنوبی محموله ۲ میلیون بشکه‌ای از ایران وارد کرد.

منابع آگاه در وزارت اقتصاد کره جنوبی اعلام کردند: ماه گذشته پالایشگاه‌های این کشور برنامه‌ریزی کردند تا واردات ماهانه بیش از ۶ میلیون بشکه‌ای یا روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت ایران را از ماه سپتامبر از سر بگیرند.

از ۴ پالایشگاه کره جنوبی پالایشگاه‌های «اس‌کی» و هیوندای اویل بانک نفت ایران را وارد می‌کنند.

به گزارش فارس، پالایشگاه اس‌کی انرژی کره جنوبی بر اساس قراردادی که با ایران در سال جاری به امضا رسانده است، ماهانه ۲ محموله بسیار بزرگ نفت خام برابر با ۴ میلیون بشکه از ایران وارد می‌کند و هیوندای اویل بانک نیز ماهانه یک محموله بسیار بزرگ برابر با ۲ میلیون بشکه از ایران نفت وارد می‌کند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.