واردات کالاهای اولویت دار با ارز ۱۲۲۶ تومانی ادامه دارد/ افزایش قیمت به بهانه افزایش نرخ ارز غیرقانونی است

واردات کالاهای اولویت دار با ارز ۱۲۲۶ تومانی ادامه دارد/ افزایش قیمت به بهانه افزایش نرخ ارز غیرقانونی است

شبکه ایران/ با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد در روزهای اخیر، برخی سود جویان از فرصت استفاده کرده و قیمت کالاهای خود بویژه کالاهای پرمصرف و اساسی را به بهانه افزایش قیمت دلار بالا برده اند.
این در حالی است با وجود افزایش قیمت دلار آزاد، واردات کالاهای اساسی و تامین مواد اولیه آنها با ارز مرجع انجام می گیرد بنابراین افزایش نرخ ارز نباید نقشی در افزایش قیمت این کالاها داشته باشد.
حسن رادمرد، سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت با تاکید بر اینکه کالاهای اولویت دار همچنان با نرخ ارز ۱۲۲۶ تومانی ثبت سفارش و وارد کشور می شوند، گفت: افزایش قیمت این نوع کالاها به بهانه افزایش نرخ ارز غیرقانونی است.
رادمرد با تاکید بر اینکه ارز مورد نیاز کالاهای استراتژیک بدون هیچ مشکلی برای واردات این نوع کالاها فراهم می شود، افزود: بازار از روند با ثباتی در زمینه تامین،‌ عرضه و قیمت گذاری کالاهای اساسی برخوردار است و دلیلی برای افزایش قیمت این کالاها وجود ندارد.
رادمرد خاطرنشان کرد: واردات مواد اولیه و تامین نهاده از خارج از کشور به سرعت ادامه دارد.
به گفته رادمرد دولت تصمیم دارد که به صورت کامل، ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک را صورت دهد که تمامی این کار با ارز مرجع صورت می گیرد.
رادمرد با بیان اینکه کمبود ارز برای تخصیص به کالاهای استراتژیک نداریم، تاکید کرد: دولت برنامه‌ریزی کرده تا ذخایر کالاهای اساسی را تکمیل کند بر همین اساس ارز مرجع بدون قید و شرط اختصاص می یابد و منابع آن نیز تامین شده است.
رادمرد گفت: برای واردات کالاهای اساسی ازر مرجع با قیمت ۱۲۲۶ تومان به واردکنندگان پردادخت می شود بنابراین کمبودی برای تامین ارز وجود ندارد.
پایان مطلب/
 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.