واردات “کالاهای لوکس”، هزینه‌ای بر دوش مردم

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک نماینده مجلس با بیان این که ارز یک ثروت عمومی و کالای موثر در اقتصاد است گفت: این ثروت ملی باید به سمتی هدایت شود که رونق دهنده تولید، اشتغال و اقتصاد داخل باشد.

ندیمی نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تخصیص ارز به واردات کالاهای لوکس را مغایر با سیاست‌های حمایت از تولید داخلی دانست و گفت: کالاهای لوکس اکثرا مصرفی است و امکان تولید آنها در داخل وجود دارد و واردات آن توجیه پذیر نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: ارز از فروش سرمایه‌های داخلی از جمله نفت به دست می آید و باید صرف واردات کالاهائی مانند کالاهای واسطه‌ای و ضروری شود که به نحوی رونق بخش تولید و اشتغال در داخل باشند یا نیازهای ضروری مردم را برآورده سازند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت‌های واردات منجر به افزایش قاچاق می‌شود گفت: ممکن است اعمال محدودیت‌ها منجر به قانون گریزی و واردات غیرقانونی شود ولی در تصمیم گیری‌ها باید ضرورتها را در نظر گرفت و آن چه را که به تقویت اقتصاد ملی کمک می‌کند، انجام داد و برای جلوگیری از پدیده قاچاق نیز باید با اعمال و اجرای درست قانون کنترل قاچاق و واردات غیرقانونی از آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.