واردکنندگان برای کالای داخلی ثبت سفارش انجام ندهند/ صادرکنندگان ارزشان را عرضه کنند

چکیده: سخنگوی مرکز مبادلات ارزی تاکید کرد: واردکنندگان توجه کنند اگر کالایی در کشور تولید می‌شود برای وارد کردن آن کالا از خارج از کشور ثبت سفارش انجام ندهند که این موضوع دست واردکنندگان است و آنها نیز باید ما را در این زمینه کمک کنند.

صمد کریمی با بیان اینکه ما در حال افزایش همکاری و تعامل با شبکه بانکی کشور هستیم گفت:اگر بانک مرکزی نهایت تلاشش را انجام داده و وزارت صنعت و معدن و شبکه بانکی کشور نیز کمک کنند برای اینکه صادرکنندگان ارزشان را در این مرکز عرضه کنند، کمک بسیار بزرگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکثر بانک‌ها در مرکز مبادلات ارزی نماینده دارند و ما هم عملکردشان را رصد می‌کنیم ابراز کرد:این مرکز برای‌ این است که در نهایت مشکلات ارزی کشور را با همکاری نمایندگان بانک‌ها، بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن برطرف کنیم و درنهایت مشتریان به سراغ شعب ارزی بروند.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت:ما در اینجابر اساس فایل‌های نرم‌افزاری و دیتابانک‌هایی که داریم مشکلات را مشاهده می‌کنیم و اگر یک بانکی نمی‌تواند ارز را تامین کند می‌تواند از بانک دیگر و یا از بانک مرکزی کمک بگیرد و در نهایت مشکلات ارزی را بتوانیم راحت‌تر حل کنیم.

کریمی با بیان اینکه صرافی‌های مجاز مجوزشان را از بانک مرکزی دریافت می‌کنند و آنها هم در این طرح ما را کمک می‌کنند، گفت: صرافی‌ها ما را در این طرح کمک کرده و خواهند کرد به ویژه در نقل و انتقالات وجوه، ما نیز با صرافی‌ها همکاری می‌کنیم و آنها نیز مثل گذشته که در خدمت کشور بودند و به نقل و انتقالات وجوه کمک می‌کردند دوباره با ما همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: بالطبع در مسیری که حرکت می‌کنیم وجود صرافی‌های قوی کمک بزرگی به سیستم ارزی می‌کند.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.