وارد کنندگان و فروشندگان خودروهای لوکس زیر ذره‌بین قرار دارند

۱۳م آذر ،

چند نمایشگاه عمده در تهران وجود دارد که خودروی لوکس عرضه می‌کنند که همگی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت ملاحظه تخلف گران‌فروشی بدون استثنا برای آنها پرونده صادر شده است و وارد کنندگان و فروشندگان خودروهای لوکس کاملا زیر ذره‌بین قرار دارند.

به گزارش حوزه وبگردیممتازنیوز، دیروز برای ایر تویا که به عنوان نمایندگی رسمی فروش محصولات تویوتا در ایران شناخته می‌شود، یک روز ویژه بود. آنها فعالیت همیشگی خود را در حالی آغاز کردند که قیمت محصولاتشان کمی افزایش پیدا کرده بود اما با فاصله کوتاه واکنش‌های منفی آغاز شد. نقطه عطف ماجرا ورود دستگاه‌های نظارتی به ماجراست آنها می‌گفتند افزایش قیمت ایرتویا غیر قانونی است.

* این افزایش قانونی است؟

مسلما نبود نظارت کافی از سوی دستگاه‌های مربوطه به ویژه وزارت صنعت و سازمان حمایت سبب ادامه آشفتگی‌ها در بازار خودرو شده است. با این حال عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو در این رابطه تاکید کرد که مصوبه‌ای برای افزایش قیمت محصولات تویوتا در ایران صادر نشده است و از این نظر ایرتویا خود سرانه تصمیم به این کار گرفته است و این کار غیر قانونی است.

این طور که سازمان حمایت می‌گوید وارد کنندگان و فروشندگان خودروهای لوکس کاملا زیر ذره‌بین قرار دارند و پرونده‌های گران‌فروشی سریعا برای متخلفین تشکیل خواهد شد. این سازمان در خصوص گران‌فروشی شرکت ایرتویا که محصولات تویوتا را در ایران عرضه می‌کند اظهار داشت مانند سایر متخلفین که با آنها برخورد شد، برای این شرکت هم پرونده تخلف گرانفروشی تشکیل شده است.

بر این اساس ده نمایشگاه عمده در تهران وجود دارد که خودروی لوکس عرضه می‌کنند که همگی مورد بررسی قرار گرفتند و در صورت ملاحظه تخلف گرانفروشی بدون استثنا برای آنها پرونده صادر شده است.

* قیمت بعضی از خودروهای تویوتا

در بخشنامه‌ای که اخیرا به نمایندگی‌های فروش ایرتویا ابلاغ شده است، افزایش قیمت محصولات تویوتا کاملا محسوس است. به عنوان مثال قیمت هر دستگاه مدل کرولا ۸۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده در حالی که قیمت این خودرو قبلا فقط ۵۶ میلیون تومان بود. قیمتی که با داشته‌های این خودرو تقریبا همخوانی داشت و آن را به یکی از پرفروش‌ترین‌های این برند تبدیل کرده بود.

تویوتا کمری هم که این روزها مدل ۲۰۱۲ و جدیدش را معرفی کرده با قیمت ۱۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. هر دستگاه اریون هم ۱۴۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. در مورد خودروهای شاسی بلند تویوتا هم می‌توان گفت که قیمت هر دستگاه هایلوکس ۹۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، لندکروزر ۲۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و اف جی کروز ۱۷۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است. مدل محبوب تویوتا یعنی پرادو هم از این افزایش بی‌نصیب نبوده است و مدل چهار در آن ۱۸۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت مدل دو در آن ۱۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است مدل روفور هم با قیمت ۱۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به دست مشتری می‌رسد و برای خرید فور چونر هم باید مبلغی معادل ۱۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بپردازید.

ون پرکاربرد تویوتا یعنی هایس هم برچسب قیمتی ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خورد. البته اگر خواهان مدل‌های یاریس هاچ‌پک و معمولی هستید وضعیت فرق می‌کند؛ چرا که در قیمت‌گذاری جدید برای این مدل‌های شهری قیمتی مشخص نشده و نمایندگی‌های ایرتویا فروشی در مورد این محصولات دارند مسئولان ایرتویا می‌گویند تنها قیمت رسمی همچنان قیمت‌های ثبت شده روی سایت این شرکت است اما خریدران برای خرید باید حتما مراجعه حضوری داشته باشند.

افزایش قیمت‌های ایرتویا با سرعتی باور نکردنی مورد هجوم قرار گرفت. مسئولان می‌گویند حرکت آنها غیر قانونی است و برای برخورد با تخلف این نمایندگی مشهور پرونده‌ای تشکیل خواهد شد.

منبع: روزنامه هفت صبح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.