واریز۷۰۰میلیاردبه حساب شرکتی که ۴ بچه گرداننده آن بودند

خبرگزای آریا- قاضی ویژه دادگاه رسیدگی کننده به پرونده فساد بزرگ مالی گفت:واریز ۷۰۰ میلیارد تومان به حساب شرکتی که چهار بچه گرداننده آن هستند و این که این پول بعدا به حساب دیگری واریز می شود ، چه معنایی می تواند داشته باشد؟
به گزارش خبرگزاری ممتاز، قاضی سراج در آغاز چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی کننده به پرونده فساد بزرگ مالی درباره وقفه پیش آمده در رسیدگی به این پرونده توضیحاتی داد.
قاضی سراج گفت: پرونده اصلی دارای ۳۲ متهم بود که به اتهامات آنان رسیدگی و آخرین دفاع اخذ شد اما مجددا هفت متهم دیگر با کیفرخواست جدید به پرونده اضافه شد و از آنجا که این افراد ارتباط تنگاتنگی با ۳۲ متهم اصلی داشتند مجبور شدیم برگزاری دادگاه را به وقفه بیندازیم تا وکلای متهمان پرونده را مطالعه کنند.
قاضی سراج افزود: در جلسات گذشته آخرین دفاع از رئیس گروه ملی فولاد اخذ شد و دفاعیات سه متهم دیگر نیز امروز اخذ خواهد شد.
وی اضافه کرد: شرکت فولاد فام اسپادانا هم یک متهم داشت که در جلسه قبل آخرین دفاع از وی اخذ شد.
قاضی سراج ادامه داد: درباره شرکت خدمات عمومی فولاد ایران نیزدفاعیات رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آن اخذ شد و به اتهامات سه متهم دیگر آن امروز رسیدگی خواهد شد.
وی همچنین گفت: رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد فام دارای تحصیلات دوم راهنمایی بود و بقیه نیز از نظر سنی در همین حد بودند که شش هزار و ۸۷۵ میلیارد و ۴۸۲ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۴۰۹ ریال یعنی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از ۱۳۲ ال سی تنزیل شده به حساب این شرکت واریز شده است و تعدادی شرکت صوری تشکیل دادند و این شرکت را به شرکت های صوری بدهکار کردند تا از پرداخت مالیات و موارد دیگر فرار کنند.
قاضی سراج تصریح کرد: واریز ۷۰۰ میلیارد تومان به حساب شرکتی که چهار بچه گرداننده آن هستند و این که این پول بعدا به حساب دیگری واریز می شود ، چه معنایی می تواند داشته باشد؟
وی افزود: از این ۱۳۲ ال سی ، سه هزار و ۳۷۸ میلیارد و ۹۵۸ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۳۴۶ ریال به حساب شرکت خدمات عمومی و دو هزار و و ۱۱۴ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۳۲ هزار و ۹۳۴ ریال به حساب گروه ملی صنعتی فولاد ایران واریز شده است.
قاضی سراج  از منشی دادگاه خواست تبصره یک و ۲ ماده ۱۸۸ ، ماده ۱۹۲ و تبصره یک ماده ۱۲۹ را قرائت کند که تبصره یک ماده ۱۸۸ به علنی بودن محاکمه و منع نداشتن حضور خبرنگاران در جلسه دادگاه و تهیه گزارش بدون مشخص شدن هویت و مشخصات فردی و اجتماعی متهم مربوط است.

 قرائت کیفرخواست ۳ متهم     
در چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی، نماینده دادستان کیفرخواست متهمان شرکت خدمات عمومی فولاد ایران را قرائت کرد.
رضا نجفی گفت: کیفرخواست متهم ردیف اول این شرکت ط ن پیش از این دادگاه قرائت شد اما م ش مدیرعامل مؤسسه صندوق بازنشستگی و حمایت از کارکنان گروه ملی فولاد که زیرمجموعه شرکت خدمات عمومی فولاد ایران است ، به عنوان متهم ردیف دوم به تحصیل مال به نحو نامشروع به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، پول شویی عواید حاصل از جرم به مبلغ یاد شده و تطهیر عواید از طریق خرید ملک ، اوراق مشارکت و سکه به قصد کتمان منشاء تحصیل مال نامشروع متهم است.
نماینده دادستان افزود: متهم ردیف سوم غ ن نایب رئیس هیات مدیره شرکت خدمات عمومی فولاد ایران به معاونت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق امضای دو فقره از اسناد گشایش اعتبار اسنادی، اعطای وکالت به ع الف در اجرای۱۷ فقره اسناد گشایش اعتبار اسنادی و نیز پیش‌ فاکتورهای صوری صادره از شرکت خدمات عمومی فولاد ایران متهم است.
نجفی ادامه داد: ع الف مدیر امور مالی و اداری شرکت خدمات عمومی فولاد ایران نیز به عنوان متهم ردیف چهارم به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق امضای پیش‌فاکتورهای صوری صادره از شرکت خدمات عمومی فولاد ایران ، سیاهه‌های تجاری و چک‌های صادره در وجه شرکت‌های اقماری م الف الف خ به منظور گشایش اعتبارات اسنادی به تقاضای گروه ملی فولاد ایران و تنزیل آن به مبلغ چهار هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال متهم است.
نماینده دادستان گفت: به استناد ماده ۴۳ قانون مجازات اسلامی، ماده ۲ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری و تبصره ۲ ماده ۲ قانون مجازات اخلال‌گران نظام اقتصادی کشور تقاضای مجازات قانونی را برای متهمان دارم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.