واریز سهمیه بنزین ۳ماهه دوم سال معلولان

این خبر امروز شنبه ۲۰م آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

واریز سهمیه بنزین ۳ماهه دوم سال معلولان

عصر خودرو : معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از واریز سهمیه سوخت بنزین سه ماهه دوم سال به ۴۵ هزار معلول واجد شرایط خبر داد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از ایسنا یحیی سخنگویی با اعلام تعیین شاخص‌های لازم برای واگذاری ۴۷۰۰ خودرو وارداتی با استفاده از تخفیف ۳۰ میلیون تومانی و یا واریز ۳۰ میلیون تومان به حساب معلولان واجد شرایط، اظهار نمود: این شاخص‌ها شامل شدت معلولیت، داشتن گواهینامه، میزان تحصیلات، نوع معلولیت، تعهد و تجرب و موقعیت اجتماعی است.
به گفته وی، طبق این شاخص‌ها، ۴۷۰۰ معلول واجد شرایط از میان ۸۸ هزار معلول ثبت‌نام‌کننده،انتخاب می‌شوند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در ادامه از ایجاد دو پایانه حمل و نقل ویژه معلولان با استفاده از ۵۰ ون مناسب‌سازی شده سازمان بهزیستی در تهران خبر داد.
سخنگویی در ادامه اظهار نمود: تنها معلولان ذهنی شدید و بسیار شدید و نابینایان باید در مدارس استثنایی تحصیل نمایند و دیگر معلولان حاوی هوش نرمال باید با افراد سالم در یک مدرسه درس بخوانند.
به گفته وی، حتی لازم است مهدکودک این کودکان معلول با دیگر کودکان یکسان باشد تا از ابتدا از طریق یکپارچه‌سازی دیگر کودکان حضور کودکان معلول را بپذیرند و همچنین کودکان معلول خود را از جدا از دیگر کودکان احساس نکنند، تا بدین‌ترتیب زمینه‌های حضور آنها در جامعه ایجاد شود.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در ادامه با اشاره به اعلامیه سازمان بهداشت جهانی در زمینه آموزش و پرورش کودکان معلول گفت: طبق این اعلامیه باید آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی ساعاتی اضافه را برای آموزش کودکان معلول اختصاص داده و اضافه کار معلمانش را پرداخت کند، اما این امر در مدارس ما محقق نمی‌شود.

شنبه ۲۰ آبان   ۱۰:۲۷

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.