واریز نقدی به حساب تشکل‌ها برخلاف قوانین است

۲۷م اسفند ،

هر گونه کمک نقدی در راستای اجرایی شدن طرح‌های تشکل‌ها از سوی اتاق ایران و اتاق‌های شهرستان‌ها خلاف قانون است و این کمک‌ها باید در راستای انجام کارهای پژوهشی‌، آماری و اتاق‌های فکر تشکل ها باشد.

محسن چمن‌آرا، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ کمک‌های نقدی اتاق ایران و اتاق‌های شهرستان‌ها به تشکل‌ها اظهار کرد: در اتاق‌های سراسر کشور و اتاق ایران نباید بحثی با عنوان کمک نقدی به تشکل‌ها مطرح شود بلکه کمک‌ها باید برای گسترش تشکل گرایی در سراسر کشور باشد.

وی با بیان این‌که اگر برای گسترش تشکل‌گرایی بودجه‌ای در اتاق ایران و اتاق‌های شهرستان‌ها تصویب شود کار منطقی است خاطرنشان کرد: بودجه‌ای که با هدف گسترش تشکل گرایی مورد تصویب قرار می‌گیرد کار مفیدی است ولی در اجرایی کردن این بودجه بعضا اشکلاتی بوجود می‌آید که جای تامل و دقت نظر بیشتری دارد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: این منابع باید برای اهداف استراتژیک در اتاق مورد استفاده قرار گیرد.

او دربارهٔ یکی از اتاق‌های شهرستان‌ها که رقمی معادل ۲٫۵ میلیارد تومان با سرفصل حمایت از تشکل‌ها تعریف کرده است خاطرنشان کرد: کمک به تشکل‌ها باید از جانب اتاق ایران انجام شود و اتاق‌های شهرستان‌ها هم در راستای کمک به تشکل‌ها باید از طریق اتاق ایران اقدام کنند تا شائبه‌ای ایجاد نشود.

چمن‌آرا تصریح کرد: قطعا به تشکل‌ها باید کمک شود ولی در هر صورت هیچ پرداخت نقدی در راستای اجرایی کردن طرح‌های آن‌ها نباید پرداخت شود.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در راستای جهت گیری صحیح برای کمک به تشکل‌ها از سوی اتاق ایران خاطرنشان کرد: بودجه ای که برای حمایت از تشکل‌ها تعیین می‌شود باید در انجام کارهای پژوهشی، آماری و اتاق فکر آن‌ها هزینه شود در غیر این صورت واریز نقدی به حساب هر شخص و تشکل جایز نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.