واشنگتن پست: عاملان طراحی Flame مشخص شدند

 Flame  قطعه‌ای بسیار پیچیده از یک بد افزار است که کامپیوتر را به یک دستگاه شنود تبدیل می‌کند و آمریکا و اسرائیل به منظور هدف قرار دادن تشکیلات هسته ای و جاسوسی کردن در سازمان‌های رسمی ایران آن را طراحی کرده‌اند. مقامات امریکایی پس از آگاهی یافتن از این اقدامات، این خبر را به واشنگتن پست گزارش داده‌اند.

این تلاش مشترک که به “بازی‌های المپیک” موسوم شده بود، ( برخی از گزارش‌ها هم آن را استاکس‌نت پرورش یافته می‌نامیدند) آژانس اطلاعات مرکزی، آژانس امنیت ملی و برخی از عناصر ارتش اسرائیل را درگیر کرده بود.

Flame  خود را در قالب یک نرم افزار بروز رسانی ویندوز پنهان می‌کرد. کامپیوتر هدف پس از آلوده شدن به یک دستگاه پیچیده جاسوسی تبدیل می‌شد که اطلاعات را از هارد درایوها، میکروفون‌ها ، وب کم‌ها و حتی وسایل بلوتوثی نزدیک به آن مانند موبایل‌ها؛ به سازنده یا سازندگان این بد افزار ارسال می‌کرد.

این ویروس برای اولین بار در ماه می، توسط لابراتوار کسپراسکای که یک کمپانی امنیت کامپیوتر است؛ شناسایی شد. تحلیلگر کسپراسکای گفته بود که ممکن است چندین سال از عمر این بد افزار گذشته باشد و پیچیدگی آن به حدی است که امکان ندارد بدون پشتیبانی یک گروه نظامی یا دولتی طراحی شده باشد.

بسیاری از ناظران بر این عقیده بودند که اسرائیل و آمریکا هر دو در این قضیه دخالت داشته‌اند و این حرف و حدیث‌ها به خصوص از زمانی که نیویورک تایمز در ماه ژوئن گزارش داد که استاکس نت نیز به همکاری این دو کشور طراحی شده بود ، شدت یافت. اسرائیل اوایل ماه می، هرگونه همکاری برای طراحی و ساخت Flame  را تکذیب کرد.

Mashable / ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.