واعظ آشتیانی: بعضی رجل سیاسی با قرار گرفتن در پست و منصب از مسیر خود منحرف شدند/تبعیت از ولایت فقیه معیار رجل سیاسی و مذهبی بودن است

۳۱فروردین۱۳،

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین در بیان شاخصه‌های رجل سیاسی – مذهبی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: قانون اساسی تعریف روشن و مشخصی از رجل سیاسی – مذهبی دارد و سوابق اجرایی و سیاسی که باید در ذیل این اصل تعریف شود را بیان کرده است.
وی تصریح کرد: نکته مهم در تعریف این اصل، آن است که کاندیداها باید پیرو ولایت فقیه بوده و به این اصل مهم اعتقاد و باور قاطع داشته باشند و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و اسلام را در اصول کاری خود مدنظر داشته باشند.
این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید براینکه تجربه ثابت کرده است که تنها سوابق اجرایی نمی‌تواند ملاک رجل سیاسی – مذهبی بودن باشد، خاطرنشان ساخت: تجربه سال‌ها و ادوار قبل نشان داده اشخاصی بوده‌اند که سوابق اجرایی مشخص و تعریف شده داشته و در حرف، خود را پایبند به اصول تاکید شده در  قانون اساسی دانستند؛ اما در مقام عمل به گونه‌ای دیگر حرکت و عمل کردند.
آشتیانی، تناقض در دیدگاه‌ها و عملکرد بعضی سیاستمداران را نقطه ضعف بزرگی دانست و تاکید کرد: قطعا رجل سیاسی به کسی گفته نمی‌شود که در دیدگاه‌ها و تفکرش تناقض داشته باشد. رجل سیاسی که در یک جامعه اسلامی فعالیت می‌کند باید دارای یک تفکر ناب باشد و در جهت ارزش‌های نظام و انقلاب قدم بردارد.
وی پیروی و تبعیت از رهبری را فاکتور مهمی برای هر رجل سیاسی- مذهبی دانست و گفت: متاسفانه آنچه در سال‌های اخیر شاهد بودیم آن بود که بعضی در شعار خود را تابع اصل ولی فقیه و رهبری معرفی کردند اما در عمل گویی فکر و اندیشه خودشان ارجح بر مصلحت سنجی‌ها و اندیشه‌های رهبری دیدند.
عضو حزب موتلفه با تاکید براینکه نباید تنها عملکرد اجرایی اشخاص را مبنای رجل سیاسی – مذهبی دانستن اشخاص قرار داد، افزود: تجربه ثابت کرد اشخاصی در مقام رجل سیاسی مذهبی بودند که با قرار گرفتند در پست ومقام از مسیر خود منحرف شدند از این رو باید این دوره از انتخابات باید معیارهای شناخت اشخاص با دقت و وسواس بیشتری صورت گیرد و اشخاصی که کاندیدا می‌شود یا رییس جمهور بعدی باید فردی باشد که در عمل اصل ولایت فقیه را قبول کرده و در قامت یک رجل سیاسی مذهبی واقعی ظاهر شود.
وی از ورود به بحث مصداق‌ها اجتناب و تاکید کرد: اشخاصی می باشند و در قبل هم بودند که دم از ولایت فقیه زدند اما وقتی وارد بعد اجرایی شدند، مقام آنها را تغییر داد باید مراقبت کرد که کاندیداها و رییس جمهور بعدی با این نقصان روبرو نشود.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.