واقعا چیزی به نام شکست وجود ندارد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

شاید شکست درنگاه اول سخت ترین موضوع زندگیتان با شد ولی کسی که شکست نخورد هیچ گاه چیز جدیدی یاد نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، می توانید شکست را قوی ترین انگیزه ی خود برای تلاش مجدد به  کار بپذیرد و اگر این کار هم نمی توانید بکنید،  با نگاه درست و عمیق می توانید ضعف های خود را از شکستتان شناسایی و ترمیم کنید سپس با قدرت بیشتری پیش بروید.
قاسم زاده روانشناس در رابطه با شکست گفت: به طور کلی چیزی به عنوان شکست وجود ندارد،‌ درست است بعضی اوقات زمانه و کارها مطابق با خواسته های ما پیش نمی رود ولی همین یک دلیل مناسبی برای شناسایی خوب پیش نرفتن اوضاع وجود دارد که با شناسایی آن می توان دوباره کارها را به سوی خواسته های خود بازگردانید.
وی پشتکار،  تعهد و تلاش را سه اصل مهم در مبارزه با شکست دانست وگفت: یادتان باشد که اگر در همه جا وهمه کار پشتکار ، تعهد و تلاش داشته باشید با وجود سختی های بسیار مزه ی شکست را نخواهید چشید زیرا این گونه فردی هرچند بار هم که زمین بخورد باز هم در ایستادن می کوشد تا در آخر راه ایستادگی را بیاموزد….
قاسم زاده در رابطه با آسیب های جبران ناپذیر قبول شکست در افراد گفت:  توجه داشته باشید که شکست یک زهری  دارد که موجب  نابودی  شغلی می گردد و آن هم گرفتن انگیزه ی تلاش مجدد که بر اثر قبول شکست در فرد به وجود می آید.
انیشتن می گوید: من هوش زیادی  ندارم و تنها روی شکست هایم تمرکز می کنم، یک تمبر که تمام ارزشش توانایی چشیدن به نامه تا زمانی که آن را به منزل برساند،‌ هست برای این ارزشش تلاش های بسیار می کند،‌ پس خوب که ما هم از آن درس بگیریم و کاری که شروع کرده ایم را با موفقیت به پایان برسانیم./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.