واقعه غدیر در خراسان جنوبی بازسازی می‌شود

Multimedia_pics_1388_9_Politic_156.jpg

فرماندار بیرجند گفت: همزمان با ۱۸ ذی‌الحجه واقعه غدیر در خراسان جنوبی بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه خراسان جنوبی، محمدعلی قاسم‌زاده نداف در کمیته برنامه‌ریزی واقعه غدیر، گفت: باید در برنامه‌ها و فعالیت‌ها از خطبه، معارف و فرهنگ غدیر بیشتر استفاده شود.

وی با بیان این‌که «اگر فرهنگ غدیر در جامعه تبیین شود جامعه آسیب‌ناپذیرتر می‌شود»، افزود: باید با ترویج فرهنگ غدیر جامعه را در برابر نقشه‌های شوم دشمن ایمن کنیم.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: احکام دینی و معارف باید در قالب هنر و مصادیق برای جوانان بازگو شود تا عمق و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد چرا که جلوه‌های بسیار متعددی از باطل در جامعه وجود دارد که مانع از بروز حقایق می‌شود.

قاسم‌زاده نداف ادامه داد: اگر ولایت‌پذیری در بین مردم نهادینه شود بر تمام مشکلات غلبه می‌شود و به هدف اصلی و توسعه همه‌جانبه دست می‌یابیم.

وی بر ضرورت گرامی‌داشت واقعه غدیر در سطح شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: این واقعه باید به درستی برای مردم تبیین شود تا جوانان و نوجوانان بتوانند درس‌های نهفته در آن را فرا بگیرند.

فرماندار بیرجند اظهار کرد: باید همزمان با عید غدیر نمایشگاهی در سطح شهر راه‌اندازی شود و در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی معرفت‌شناسی برای جوانان تشکیل شود.

موسی جوینده، فرمانده ناحیه بسیج بیرجند نیز گفت: در اجرا و طراحی واقعه غدیر طراحی خانه مکه، مسیر مکه به غدیر و جایگاه برکه غدیر مورد توجه است.

وی از تشکیل کمیته‌های مختلف در راستای بازسازی واقعه غدیر خبر داد و افزود: در این کمیته‌ها برای تمامی موضوعات برنامه‌ریزی دقیق و اساسی انجام شده است.

فرمانده ناحیه بسیج بیرجند کمیته رسانه، هنر، پشتیبانی، تعیین محتوا، امنیتی و انتظامی، مهندسی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، تشریفات و برپایی نمایشگاه را از جمله کمیته‌های اجرایی بازسازی واقعه غدیر در بیرجند ذکر کرد.

جوینده انتخاب زمین مناسب را برای بازسازی این واقعه مهم دانست و گفت: در برنامه‌ریزی انجام شده زمین مقابل فرودگاه بیرجند برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه کتاب با موضوع غدیر، برپایی نمایشگاه کتاب و اجرا و ارائه برنامه‌های مختلف ویژه کودکان از جمله برنامه‌های جانبی بازسازی واقعه غدیر است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.