واقعیات دوران دفاع مقدس به خوبی برای نسل جوان بازگو نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله نادعلی ظهر یکشنبه در چهارمین یادواره شهدای جهاد سازندگی استان کردستان در خصوص نقش جهاد سازندگی در طول دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: طی چند دهه گذشته از چند تحمیلی تاکنون همیشه در فیلم های سینمایی و یا تلویزیونی که برای نشان دادن فعالیت های دوران جنگ ساخته شده است چهره ای ضعیف و ترسو از لشگرهای عراقی به نمایش گذاشته شده که این کار ظلم بزرگی به رشادت شهدا و ایثارگران است، چرا که اگر این این موضوع واقعیت داشت جنگ هشت سال طول نمی کشید.

وی افزود: فیلم سازان کشور باید دقت بیشتری در ساخت فیلم های مربوط به دفاع مقدس داشته باشند و عملیات های حماسی و رشادت های رزمندگان جان برکف اسلام را با به تصویر کشیدن ضعف های دشمن زیر سوال نبرده و ارزش کار مجاهدان خدا را از بین نبرند.

مدیر کل دفتر امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی کشور ادامه داد: هیچ سریال و فیلم سینمایی در ارتباط با جنگ تاکنون در کشور ساخته نشده است که به نسل امروز نشان دهد هشت سال مقابله با استکبار جهانی بدون داشتن تخصص و آگاهی امکان پذیر نیست.

نادعلی در ادامه یادآور شد: در طول دوران دفاع مقدس، عراق با کمک بیش از ۲۰ کشور دنیا که تمامی امکانات و تجهیزات جنگی خود را در اختیار رژیم بعث قرار داده بودند، به ایران حمله کرده و جای بازگو کردن این واقعیات به نسل های امروزی خالی است.

وی در پایان سخنان گفت: نسل امروز باید بداند که اوج علم و اطلاعات در خدمت نیروهای کشور بود که توانست در مقابل استکبار جهانی به پیروزی برسد و با تغییر قاعده جنگ کلاسیک و تبدیل آن به جنگ سنتی به دشمن حمله کند و در میدان جنگ پیروز شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.