واقعیت نقاشی کودکان

عکس > عکاسی– همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: داستان خلاقیت داستان بی پایانیست، باور ندارید؟ پس کار‌های این هنرمند عکاس را ببینید!

  1. نقاشی کودکان

    نقاشی کودکان-کره جنوبی

  2. نقاشی کودکان

    نقاشی کودکان-کره جنوبی

  3. نقاشی کودکان

    نقاشی کودکان-کره جنوبی

  4. نقاشی کودکان

    نقاشی کودکان-کره جنوبی

  5. نقاشی کودکان

    نقاشی کودکان-کره جنوبی

  6. نقاشی کودکان

    نقاشی کودکان-کره جنوبی

  7. نقاشی کودکان

    نقاشی کودکان-کره جنوبی

هنرمند عکاس کره‌ای یوندو یونگ با نگاه کردن به نقاشی‌های دخترش ایده‌ خارق العاده‌ای به ذهنش خطور کرد . ایده‌ای که سبک جدیدی در دنیای عکاسی ایجاد کرده است.

این هنرمند خلاق متولد سال ۱۹۶۹ در یونجیو، کره جنوبی است. او تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه لندن – انگلستان گذرانده است. یونگ برای آشنای بیشتر با هنر معاصر سالها در مراکز هنری لندن، سنت مارتین و دانشکده هنرهای زیبای انگلستان به کار و یادگیری سپری کرده است. و در حال حاضر در کشورش کره- سئول زندگی و کار می‌کند.

یونگ برای این ایده خود، چهار ماه، کلاسهای هنری مختلف در کودکستان‌های مختلف سئول برگزار کرد. او در پایان این دوره‌ها ۱۲۰۰  نقاشی از کودکان بین پنج  تا هفت سال جمع آوری کرد.

نقاشی‌ها با دقت خاصی توسط روانشناسان کودک، تفسیر و معنی شدند و بعد توسط کامپیوتر با دقت بالا اسکن شدند. در نهایت، از بین آنها ۱۷ نقاشی برای کار یونگ آماده و انتخاب شد.

هنرمند کره‌ای با خلاقیت خاص خود، نقاشی‌های منتخب را با در نظر گرفتن تمام جزییات حتی دگمه‌های لباس نقاشی شده را  با کمک دوربین‌های عکاسی، برنامه‌های کامپیوتری، فتوشاپ، چند تن از طراحان مد لباس، دوستان، همکاران و ۶۰ دانش آموز دبیرستانی به واقعیت شیرینی تبدیل کرده است.

نقاشی کودکان

این کار در نوع خود خاص و نو است. از آن نوع ابتکار و خلاقیت‌هایی که بار علمی بسیاری به دنبال خود دارد. چرا که نگاه به دنیای کودکان از طریق نقاش‌های جان گرفته آنها، فصل جدیدی در روانشناسی و شناخت دنیا و شخصیت کودکان باز کرده است.

یونگ می‌گوید: به نظرم بهتر است وقتی شما در انتخاب رنگ برای ماشین و منزل خود سر درگم هستید از کودک خود بخواهید آن را نقاشی کند.مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

صحنه‌های ساخته شده یا بازسازی شده یونگ، بسیار زیبا، دنیای شاد و پر از رنگ و زندگی کودکان را نشان می‌دهد. دنیایی که با شناخت صحیح آن می‌توان ادامه زندگی آنها در آینده به همان ترتیب باشد. یعنی افرادی با همان باورهای کودکانه؛ قوی، سالم، خلاق، شاد، مثبت بودن و شور زندگی وارد جامعه آینده شوند.

دوست دارید، نقاشی‌های دوران کودکی شما هم رنگ زندگی به خود می‌گرفتند؟ به نظر من که بسیار لذت بخش خواهد بود.

http://www.yeondoojung.com


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.